پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۷۲۴
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۴

فکرشهر: رئیس کمیته امداد شهرستان گناوه از اختصاص بیش از ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، مرداد شمس الدینی، در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی گناوه با اشاره به سیاستهای دولت مبنی بر اولویت ایجاد اشتغال در روستاها و رفع فقر مطلق از مناطق محروم و روستایی اظهار داشت: کمیته امداد شهرستان گناوه امسال 302 خانوار مددجوی تحت حمایت ساکن مناطق محروم و روستایی را با پرداخت تسهیلات، به مرحله اشتغالزایی و خودکفایی میرساند.

وی هدف از اجرای طرح اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت حمایت را ایجاد شغل،کسب درآمد و توانمندسازی خانوادهها بر شمرد و افزود: 75 میلیارد و 515 میلیون ریال اعتبار از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی برای این طرح هزینه میشود.

شمس الدینی خاطر نشان کرد: اعتبار مذکور برای ایجاد اشتغال روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت از منابع صندوق توسعه ملی با سرانه حداکثر 500 میلیون ریال و حداقل 250 میلیون ریال برای هر فرصت شغلی پرداخت میشود.

رئیس کمیته امداد شهرستان گناوه بیان کرد: اولویت بهره مندی برای دریافت این تسهیلات اشتغال، 50 درصد به مددجویان و فرزندان خانوادههای تحت حمایت امداد و 50درصد دیگر به افراد نیازمند غیر تحت حمایت اختصاص داده شده است.

شمس الدینی با بیان این که تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات هزینه می‌شود تصریح کرد: در سال گذشته کمیته امداد شهرستان گناوه 206 مورد طرح با اعتباری افزون بر 41 میلیارد ریال در بخشهای مختلف اجرا کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر