شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۷۴۱
سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۷

فکرشهر: هیات وزیران با تغییر ساعت کار اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی در تابستان موافقت کرد.

به گزارش فکرشهر، هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست رئیس جمهور، با پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر جابه‌جایی ساعات کار اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر مؤسسه‌های عمومی غیردولتی برای بهینه سازی مصرف انرژی موافقت کرد.

در این جلسه، به استانداران در همه شهرهای استان‌های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان و نیز شهرستان‌های استان‌های دیگر که دمای بالاتر از ۴۵ درجه دارند، اجازه داده شد بنا بر تشخیص شرکت‌های توزیع نیروی برق، ساعت شروع و پایان کار اداره‌ها و دستگاه‌های مشمول را به ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ تغییر دهند.

به نوشته صداوسیما، همچنین همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند در فصل تابستان به نحوی مصرف برق را مدیریت کنند که مصرف آنها نسبت به مدت مشابه در سال قبل دست‌کم ۱۰ درصد کاهش یابد.

سال گذشته، ساعت کار اداره‌های استان بوشهر از سوم تیر تا بیستم شهریور به منظور مدیریت مصرف برق به ساعت 6:30 تا 13:30 تغییر یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر که پارسال اعلام کرد، تغییر ساعت اداره‌ها اوج بار مصرف برق را در این استان 70 تا 100 مگاوات کاهش داد، چند روز پیش گفت، امیدواریم این کار امسال هم انجام گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر