جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۷۵۸
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۱

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: از ۳۳ هزار خانوار تحت حمایت ۱۷ هزار خانوار آن زن با ۶۱ درصد سرپرست خانوار هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی، احمد لطفی در نشست با شورای مدیران کمیته امداد اظهار کرد: رویکرد جدید کمیته امداد توانمند سازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مددجویان تحت حمایت از طریق ارائه خدمات هدفمند، مؤثر و زمان دار است که پس از خود کفایی به تدریج از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۳۳ هزار و ۳۲۱ خانوار معیشت بگیر و چند خدمتی در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: این تعداد خانوار ۱۰ درصد از جمعیت یک میلیون و ۱۶۳ هزار نفری استان بوشهر را تشکیل می‌دهد.

لطفی با اشاره به اینکه بیشترین فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از ۱۷ هزار زن سرپرست خانوار در استان وجود دارد که حدود ۱۳ هزار نفر آن به علت فوت همسر و چهار هزار نفر دیگر نیز زنان بد سرپرست، مطلقه، متارکه و یا دارای فرزند سرباز هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: خدمات بیمه‌های اجتماعی، بیمه آتیه فرزندان ایتام، مسکن، وام‌های کارگشایی ضروری، بسته‌های غذایی ایتام، کارت درمان و پرداخت کمک هزینه تحصیلی، تأمین جهیزیه برای ازدواج مجدد و پرداخت مستمری از جمله خدماتی است که کمیته امداد در طول سال به زنان سرپرست خانوار ارائه می‌دهد.

وی با بیان این که در کنار ارائه بسته‌های خدمتی توجه به اشتغال زنان سرپرست خانوار نیز در دستور کار است، افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال تا سقف ۳۰ میلیون تومان به زنان سرپرست خانوار از محل صندوق امداد ولایت برای ایجاد مشاغل کوچک، زود بازده و خانگی نیز در حال انجام است.

لطفی مددجویان تحت حمایت این نهاد را به دسته مددجویان تک خدمتی، چند خدمتی و مددجویان مستمری بگیر تقسیم بندی کرد و گفت: مددجویان چند خدمتی با دریافت یک نوع خدمت نظیر پرداخت وام کارگشایی و یا اشتغال مشکل آنها رفع می‌شود.

وی افزود: مددجویان چند خدمتی با دریافت تمام خدمات نظیر مسکن، جهیزیه، شهریه دانشجویی و هزینه تحصیلی دانش آموزی، درمان و فرهنگی تحت حمایت هستند و در آخر مددجویان دسته سوم شامل خانوارهایی است که علاو بر دریافت خدمات دسته دوم، به دلیل نداشتن هیچ گونه منبع در آمدی، مستمری ماهانه نیز به آنان پرداخت می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر