چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۷۵۹
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۳

فکرشهر: شهرستان گناوه با داشتن 102 هزار 484 نفر در تعطیلات رسمی جمعیتی بیش از ده‌برابر این تعداد را در خود جای می‌دهد که با وجود یک بیمارستان عمومی، هرگز نتوانسته برای مشکلات مردم در این بخش، جواب قانع‌کننده‌ای ارائه کند.

به گزارش فکرشهر از فارس، در حالی که بر اساس آخرین سرشماری سال 95، شهرستان گناوه با داشتن 102 هزار 484 نفر به عنوان چهارمین شهرستان پر جمعیت استان بوشهر به شمار رفته و در تعطیلات رسمی جمعیتی بیش از ده‌برابر این آمار را در خود جای می‌دهد اما وجود یک بیمارستان عمومی در این شهر هرگز نتوانسته برای مشکلات مردم در این بخش، جواب قانع‌کننده‌ای ارائه کند.

مشکل نوبت‌دهی مراکز سونوگرافی، نبود دستگاه ام ار ای در شهرستان، موضوع دفع فاضلاب و پسماندهای عفونی بیمارستانی، اشکالاتی در طرح تکریم همراه بیمار، مطالبات انباشته پزشکان و کمبود پزشک متخصص،مشکلات پارکینگ بیمارستان و بوی نامطبوع سردخانه بیمارستان و کمبود شدید کادر درمانی و به خصوص در بخش پرستاری فقط گوشه‌ای اندک از مشکلات تنها بیمارستان عمومی این شهر است هر چند که برای بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه نیز مشکلاتی فراتر از این نیز وجود دارد.

شهرام جلال‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان گناوه اظهار داشت: همواره سعی ما بر این بوده که فضای نقد را باز بگذاریم و در همین راستا از پیشنهادات سازنده استقبال خواهیم کرد و معتقدیم نقدهای سازنده زمینه‌ساز پیشرفت هر سازمان است. 

وی افزود: فضای بیمارستان گناوه از نظر تعداد تخت جوابگو نیست و باید تلاش کنیم تا بتوانیم این فضا را از این نظر افزایش دهیم، در حال حاضر کمبود نیروی انسانی به خصوص در بخش پرستاری به شدت احساس می‌شود که این موضوع به دانشگاه علوم پزشکی استان انعکاس داده‌ایم. 

رئیس بیمارستان امیرالمومنین( ع) گناوه در خصوص تجهیزات پزشکی جدید این بیمارستان، عنوان کرد: در راستای بهبود خدمات درمانی به مراجعین، دستگاه‌های فیزیوتراپی و رادیولوژی و همچنین 30 درصد از تجهیزات بخش دیالیز تعویض و مابقی در دست اقدام است.

جلال‌پور بیان کرد: یک دستگاه ماموگرافی توسط خیرین سلامت شهرستان خریداری شده  که در حال اخذ مجوزهای نهایی راه‌اندازی آن هستیم، ضمن این که بخش اورژانس بیمارستان را بازسازی و تعدادی تجهیزات پزشکی نیز به این بخش اضافه شده  و کلنیک دندانپزشکی از روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته در محل ساختمان کلنیک شهر با دریافت تعرفه نیمه‌دولتی مستقر است.  

وی اضافه کرد : در راستای تکریم مردم، خدمات هتلینگ خوبی انجام گرفته که از جمله آن می‌توان به نصب یخچال، تلویزیون، کاناپه کنار تخت بیمار، تعویض پتوهای تخت‌های بیمارستان و صندلی‌های سالن انتظار اشاره کرد ضمن این که کار ساخت سرویس بهداشتی و حمام جهت کلیه اتاق‌های بیماران انجام شده است.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین( ع) گناوه اضافه کرد: با توجه به میزان مراجعات به واحد سونوگرافی، تعداد پذیرش آن را در طول روز به تعداد 30 نفر رسانده‌ایم و دستگاه جدیدی را نیز در کلنیک تخصصی طی روزهای آینده در راستای خدمت رسانی مطلوب به همشهریان راه‌اندازی خواهیم کرد.

جلال‌پور گفت: در حال رایزنی برای گرفتن دستگاه ام‌ارآی هستیم که از سوی وزیر بهداشت مجوز آن اخذ شده و در خصوص دستگاه آنژوگرافی نیز با توجه به این که در این بیمارستان بخش ویژه جراحی قلب وجود ندارد امکان تهیه و نصب آن میسر نیست.

وی در خصوص دفع پسماند عفونی و فاضلاب بیمارستان، بیان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب  بیمارستان گناوه به بخش خصوصی واگذار شده و در حال انجام فرآیند نهایی استفاده از آب آن جهت فضای سبز مجموعه هستیم.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین( ع) گناوه در خصوص میزان رضایت‌مندی بیماران از خدمات این بیمارستان، بیان کرد :در ادوار گذشته بنا بر آمار موجود ماهیانه به طور میانگین شاهد ترخیص 21%درصدی بیماران جهت انجام فرآیند بعدی بیماری خود دردیگر شهرستان ها بوده  ولی در حال حاضر این آمار بنا بر مستندات موجود به 9 % درصد رسیده که  نشان‌دهنده بالا رفتن میزان اعتماد مردم شهرستان به این بیمارستان است.

جلال‌پور در خصوص تعداد پزشک‌های متخصص شهر گناوه، گفت: طی ماه‌های گذشته با رایزنی‌های صورت گرفته، تعداد پزشکان متخصص این شهرستان از 23 نفر به 34 نفر افزایش یافته است.

رئیس خانه مشارکت سلامت شهرستان گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان گناوه با ارائه گزارشی از عملکرد نظام نامه سلامت این شهرستان اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم پنج‌گانه سلامت شهرستان گناوه، رفع کمبودهای نظام سلامت و درمان است.

حمید عشایری افزود: مشکل نوبت‌دهی مراکز سونوگرافی، نبود دستگاه ام‌ار‌ای در شهرستان و نوع دفع فاضلاب و پسماندهای عفونی بیمارستانی از جمله مهمترین دغدغه‌های مردمی است که از مسئولان می‌خواهند در این خصوص چاره‌اندیشی کنن.

به نظر می‌رسد با وجود وعده‌های نماینده مردم شهرستان گناوه در مجلس، بخش عمده‌ای از این مشکلات بایست در طی دو سال گذشته حل می‌شده که هنوز بنا به دلایلی پابرجاست.

کمبود شدید امکانات درمانی در شهرستان گناوه در حالی به چشم می‌خورد که در طول سال و به خصوص در ایام تعطیلات شاهد حضور گسترده مردمی هستیم که از اقصاء نقاط کشور، برای سیر و سفر به بندر گناوه می‌آیند به گونه‌ای که آمار رسمی در تعطیلات نوروزی، تا بیش از سه میلیون نفر نیز در کمتر از 12 روز گزارش شده است.

نیاز است در جهت توجه به مطالبات مردم و حفظ توریست‌پذیری بندر گناوه، مهمترین زیرساخت آن که درمان و امکانات این بخش است تقویت شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر