پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۸۱۴
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۸

فکرشهر: تحریم‌ها همچون دستان دیوی بر روی گلوی مردم نشسته بود. روحانی آمد و برخلاف دیگر نامزدها، طرح مشخصی ارائه داد. گفت‌وگو و مذاکره با قدرت‌های بزرگ جهان.

به گزارش فکرشهر، مصطفی داننده در ادامه یادداشت خود در «عصر ایران» نوشت: مردم هم در حالی که مذاکره کننده هسته‌ای دولت احمدی نژاد یعنی سعید جلیلی نیز در انتخابات حضور داشت به حسن روحانی و طرح او رای دادند.

رییس جمهور روحانی نیز بعد از نشستن بر کرسی ریاست قوه مجریه، مذاکرات هسته‌ای را به دیپلماتی کارکشته به نام محمد جواد ظریف سپرد. دیپلماتی که در بسیاری از مذاکرات مهم جمهوری اسلامی حضور و نقش تاثیر گذاری داشته است.

مذاکرات با مدیریت ظریف پیش رفت و سرانجام بعد از ماه‌ها مذاکره که برخی از آنها ساعت‌ها طول کشید، توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ اتفاق افتاد. توافقی که به برجام معروف شد.

برجام پیش می‌رفت. آمریکا یار خوبی در برجام نبود اما برجام پیش می‌رفت. کشورهای جهان برای معامله با ایران آغوش گشودند.

زندگی در ایران و کشورهای جهان در جریان بود تا در ینگه دنیا، دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا انتخاب شد. فردی که به برجام اعتقاد نداشت و آن را بدترین قرار داد تاریخ آمریکا خواند.

اسرائیل و عربستان هم دم به دم ترامپ گذاشتند تا اینکه رییس جمهور آمریکا از برجام خارج شد. او خارج شد و اعلام کرد تحریم‌های شدید علیه ایران اعمال خواهد کرد.

روحانی با برجام به دنبال زندگی بهتر برای مردم ایران بود. زندگی که به واسطه تحریم‌ها با مشکل روبرو بود. شعار روحانی این بود هم چرخ‌های اقتصاد بچرخد و هم چرخ‌های سانتریفیوژ. تا قبل از روی کار آمدن ترامپ شاهد این بودیم که این دو چرخ با هم در حال چرخیدن بود.

حالا اما عده‌ای درداخل درست وقتی امضای ترامپ پای خروج از برجام نشست، شروع به حمله به روحانی کردند.

دیروز هم شاهد بودیم عده‌ای در جریان راهپیمایی روز قدس به صالحی حمله کردند و او را خائن خطاب کردند.

آیا واقعا تلاش برای رسیدن به زندگی بهتر، خیانت است؟ نکند یادمان رفته که اینقدر سطح زندگی مردم بد بود که برخی به مردم توصیه می‌کردند اشکنه بخورند.

روحانی تلاشش را کرد تا سطح زندگی مردم بالا برود. مردم در دولت یازدهم این حس را داشتند. آنها با روحانی ثبات را حس کردند. حالا در آن سوی دنیا دیوانه‌ای سرکار آمده است و می‌گوید من اجازه نمی‌دهم مردم ایران زندگی آرام داشته باشند.

نکته جالب دقیقا همین‌جاست. ترامپ می‌گوید برجام بد است و عده‌ای هم در داخل بر همین طبل می‌کوبند و امضا کنندگان برجام را خائن خطاب می‌کنند.

ولایتی مشاور ارشد مقام معظم رهبری در سیاست خارجی اعلام کرد که برجام تصمیم نظام بوده است نه تصمیم یک دولت و یک فرد.

این روا نیست که علیه سرداران در میدان جنگ، شعار بدهیم و آنها را وطن فروش خطاب کنیم. آنهم به جرم اینکه با برجام تحریم‌ها برگشته است و زندگی مردم سخت خواهد شد. آنهایی که امروز در میدان می‌تازند خود مدافع کسانی بودند که حاصل  مدیریت آنها، تحریم بود، تحریم بود و تحریم.

در پایان باید گفت خائن کسانی هستند که به نام انقلابی‌گری، در حال خدشه دار کردن وحدت ملی برای گرفتن ماهی خود از این آب گل آلود هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر