جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۸۲۳
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۰

فکرشهر: مدیرعامل شرکت تعاونی صیادی جزیره خارگ با تاکید بر حمایت از کشتی مسافری این جزیره گفت: کشتی جدیدی در مسیر بوشهر - خارگ مستقر شد ولی مسئول شیلات شهرستان بوشهر ازعقد قرارداد با کشتی جدید برای پهلوگیری در اسکله شیلات امتناع کرد.

به گزارش فکرشهر، حسین باغبان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تحقق یکی از مطالبات ساکنان خارگ اظهار داشت: استقرار کشتی مسافری در مسیر بوشهر به  خارگ یکی از خواسته‌های مردم این جزیره است که در این راستا یک کشتی از سوی بخش خصوصی تعیین شد.

وی با بیان اینکه یک فروند کشتی مسافربری با ظرفیت 185صندلی با نام سروربندر توسط بخش خصوصی درمسیر بوشهربه خارگ و بلعکس قرار گرفت افزود: این شناور به‌منظور تسهیل ایاب و ذهاب مردم جزیره خارگ  ایجاد شد که مورد استقبال مسئولان و مردم قرار گرفت و امید بود که در استان هم از این شناور حمایت شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی صیادی جزیره خارگ با تاکید بر توجه به اسکله پهلوگیری برای جابه‌جایی مسافران از خارگ به بوشهر خاطر نشان کرد: تنها اسکله موجود و قابل استفاده برای تردد در مسیر اسکله صیادی صلح آ باد بوشهراست که توسط کشتی اروس مهیار کیش درحال سرویس دهی به اهالی خارگ است و این در حالی است که شناور دیگری هم با نام رویای جنوب در این مسیر از سرویس وخدمات دهی خارج شد و با پارک در اسکله فضا را برای ارایه خدمات دیگر کشتی‌ها تنگ کرده و این خود سبب شد تا مسئولان شیلات شهرستان بوشهر از عقد قرارداد با کشتی جدید خودداری کنند.

باغبان از نارضایتی و نگرانی‌هایی شهروندان جزیره خارک و صاحبان شناور یاد شده خبرداد و بیان کرد:اهالی خارگ با توجه به عدم مساعدت وهمکاری مدیر شیلات شهرستان بوشهر، خواستار تعامل مسئولان استان بوشهر برای حل این مشکل شدند.

وی افزود: یکی از دلایل عدم توافق شیلات بوشهر با قرارداد کشتی سرور بندر لابی پشت پرده وقوی برای جلوگیری از رقابت بین دو شناور در مسیر یاد شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی صیادی جزیره خارگ  با بیان اینکه تا قبل از ورود کشتی اروس مهیارکیش تنها کشتی موجود برای جابه‌جایی مردم خارگ به بوشهر شرکت والفجر کشتی زمرد بود خاطر نشان کرد: این کشتی تنها شناور مجهز وقابل تردد در هر شرایط جوی بود که به‌واسطه چارتر در اختیار اداره مدیریت عملیات عمومی و پایانه‌های نفتی خارگ بود وخدمات نیم بهای بلیط ارائه می‌داد و مورد رضایت همه شهروندان جزیره خارک و ارگانها بود.

باغبان با بیان اینکه کشتی والفجر از فعالیت جابه‌جایی مسافران از خارگ به بوشهر و بلعکس به پایان کارخود رسید  تصریح کرد: پس از خریداری کشتی اروس مهیار کیش که از محل اعتبارات شرکت پایانه‌های نفتی ایران بود وارد چرخه وعملیاتی شد  و چارتر کشتی والفجر  از فعالیت جابه‌جایی مسافران از خارگ به بوشهر و بلعکس به پایان کارخود رسید گرچه کشتی جدید از لحاظ توانایی قادر به حرکت در شرایط نامناسب جوی نیست و در حد و اندازه نام کشتی زمرد نبود.

وی با قدردانی از مسئولان استان بوشعهر به ویژه نماینده مردم بوشهر در مجلس گفت: امید می‌رود  به‌زودی سرویس‌دهی و خدمات کشتی مسافری یادشده به شهروندان خارگ محقق شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی صیادی جزیره خارگ با بیان اینکه قبلا  اسکله والفجر در شهر بوشهر با مشارکت بنادر و دریانوردی برای پشتیبانی و انجام تردد شناور مسافری در مسیر بوشهر به خارگ وبلعکس ساخته شد، افزود: این اسکله به شرکت کشتیرانی والفجر به‌عنوان راهبری و بوسیله یک فروند کشتی متوسط با ظرفیت 85 صندلی بانام ایران هرمز 23 مشغول به‌کار شد.

باغبان بیان کرد: پس از آن با ورود کشتی‌های مسافری کاتاماران و استاندارد جایگزین شد که پس مدت حدود 10 سال با ورود کشتی جدید پایان کار شرکت والفجر هم رقم خورد مشکلات یکی پس از دیگری گریبان‌گیر مردم خارگ شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر