سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۸۲۵
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۷

فکرشهر: «لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌ یافته فراملی» موسوم به کنوانسیون پالرمو در روز یک‌شنبه وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی می‌شود که نظر نمایندگان استان بوشهر در این خصوص شنیدنی است.

به گزارش فکرشهر از فارس، روز یک‌شنبه هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی آماده بررسی «لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌ یافته فراملی» موسوم به کنوانسیون پالرمو است.

بر اساس این گزارش، سه نماینده از چهار نماینده استان بوشهر در گفت‌گوهای جداگانه در خصوص این لایحه نظراتی عنوان کردند.

نماینده مردم دشتستان و عضو کمیسون کشاورزی مجلس

محمدباقر سعادت اظهار داشت: به دنبال اجرایی‌شدن نگاه رهبری بر این لایحه هستم.

 وی افزود: با توجه به دلسوزی و اشرافیت معظم‌له، اگر نظر ایشان مبتنی بر پذیرش این لایحه باشد به آن رای مثبت می‌دهم  و در غیر این صورت رای من منفی است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسون کشاورزی مجلس در خصوص نگاه رهبری بر این لایحه، عنوان کرد: هنوز اطلاع دقیق از نظر رهبری در این خصوص ندارم و فردا قبل از ورود به صحن مجلس از طریق رئیس قوه مقننه و همچنین سایر ارتباطات، نظر رهبری را در این خصوص جویا شده و تصمیم‌گیری خواهم کرد.

سعادت بیان کرد: نظر قطعی در خصوص رد یا پذیرش این لایحه را فردا مشخص خواهم کرد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان و عضو کمیسون عمران مجلس

سید کمال‌الدین شهریاری اظهار داشت: با توجه به حساسیت این لایحه در جلسات کارشناسی زیادی با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان دولت و شورای عالی امنیت ملی که بخشی نیز به شکل غیرعلنی برگزار شده، شرکت کرده و در کم و کیف این لایحه هستم.

وی افزود: در کنار این موضوع، فضای روانی متفاوتی شکل گرفته به گونه‌ای که این طور وانمود می‌شود که اگر نماینده‌ای به این لایحه رای مثبت دهد، به کشور خیانت کرده و اگر به آن رای منفی دهد فردی وطن‌پرست و ایرانی و انقلابی است.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان تصریح کرد: این در حالی است که رد یا پذیرش این لایحه به مانند یک چاقوی دو لبه است که می‌تواند برای کشور تبعاتی ایجاد کند.

شهریاری ادامه داد: البته مجلس، دولت و شورای عالی امنیت ملی در تلاش هستند که لایحه را به گونه‌ای تنظیم کنند که کمترین میزان ضرر و بیشترین سوددهی برای کشور به همراه داشته باشد.

عضو کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر بدون بررسی دقیق در نگارش متن این لایحه، نمایندگان مجلس اقدام به رد این لایحه کنند تحریم‌های بانکی شامل کشورمان می‌شود و کشور در یک انزوای بانکی و پولی قرار می‌گیرد و اساسا ارتباط مالی کشور با خارج قطع می‌شود.

وی یادآور شد: اگر این لایحه با همان شرایط و بدون بررسی دقیق متن، توسط نمایندگان مجلس به تصویب برسد، خیلی از گروه‌ها و جبهه‌های آزادیبخش که از نظر ما برای بدست‌آوردن حقوق سرزمینی خود در تلاش هستند و از نظر برخی کشورها، به ناحق تروریست خوانده می‌شوند می توانند از جرگه جبهه آزادیبخش خارج شوند.

 شهریاری عنوان کرد: باید متن لایحه به گونه‌ای تنظیم شود که حق تحفظ برای کشورمان باقی بماند و ضمن این که تحریم‌های بانکی و پولی بر علیه کشورمان ایجاد نکند، حساب کشورهایی که برای آزادی سرزمین خود می‌جنگند با تروریست‌ها جداگانه دیده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص رای مثبت یا منفی به این لایحه، اظهار داشت: چون از متن دقیق اصلاح‌شده این لایحه اطلاعاتی در دست ندارم فعلا نمی‌توانم اظهارنظری داشته باشم و فردا پس از مطالعه دقیق این متن، تصمیم‌گیری خواهم کرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس 

حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری اظهار داشت: شدیدا مخالف تصویب «لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌ یافته فراملی» هستم.

وی افزود: در این لایحه نکاتی وجود دارد که چندان با اهداف ایدئولوژیک و منافع جمهوری اسلامی ایران هم‌خوانی ندارد و فردا بدون قید و شرط به آن رای منفی خواهم داد.

بر اساس این گزارش، تلاش برای دریافت نظر سکینه الماسی نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در خصوص «لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌ یافته فراملی» که یکشنبه وارد صحن علنی مجلس می‌شود به دلیل در دسترس نبودن تلفن همراه وی به جایی نرسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر