جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۸۲۹
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۱

فکرشهر: تهران کلانشهری‌ است که حالا با شبکه مویرگی خیابان‌ها، میدان‌ها و بزرگراه‌ها، تونل‌ها و پل های متفاوتش و البته ترافیکی که در آنها جریان دارد، شهرت پیدا کرده است.

به گزارش فکرشهر، خبرآنلاین نوشت: احتمالا برای شما هم شاید جالب باشد که بدانید تهران دقیقا چند بزرگراه یا چند خیابان اصلی، کوچه، بن‌بست و... دارد؟ اطلاعات این معابر چگونه حفظ و در صورت تغییر، به‌روزرسانی می‌شود؟

بر اساس اطلاعات سازمان فاوا شهرداری تهران، تهران ۲۸ هزار و ۲۰۸ کوچه دارد که هر کدام از آن‌ها می‌تواند دستخوش تغییراتی از جمله تغییر نام، تخریب یا گسترش شود بنابراین با توجه به ضرورت حفظ این داده‌ها به‌روزرسانی آن‌ها در نقشه تهران و سامانه‌های مرتبط با آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

تهران همچنین ۶۰ بزرگراه دارد. تعداد خیابان‌های اصلی این شهر ۳۴۵ و خیابان‌های فرعی آن ۲هزار و ۳۵۱ است.

شهر تهران ۵۹ جاده، ۷۱۸ میدان، ۲۷۱ بلوار، ۳۷ پیاده‌راه و بیش از ۳۲هزار بن بست دارد که از میان آن‌ها برخی معابر، فاقد نام و یا دارای نام‌های تکراری هستند. برای مثال «بن بست اول» با هزار و ۷۹۴ بار استفاده برای نام‌گذاری بن‌بست‌های تهران، تکراری‌ترین نام در میان آنهاست.

در میان کوچه‌ها نیز «کوچه دوم» با ۲۴۵ بار تکرار، بیشترین میزان نام‌گذاری را دارد. دلیل این که «کوچه اول» رکورد دار نیست، تقسیم این نام‌گذاری میان دو واژه «یکم» و «اول» است که جمعاً ۳۱۹تاست.

همچنین در میان نام‌های خاص، اسامی «یاس»، «لاله» و «حسینی» بیشترین مورد استفاده را در نام‌گذاری کوچه‌ها و بن‌بست‌های پایتخت دارد.

توسعه روزافزون کلانشهر تهران و بهبود فرآیندهای مدیریت شهری، به‌روزرسانی اطلاعات با استفاده از فناوری و ابزارهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی و حرکت به سمت شهر هوشمند را اجتناب ناپذیر کرده است.

بر همین اساس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به‌روزرسانی اطلاعات معابر شهر تهران را با استفاده از نقشه پایه ۱۰۰۰، تصاویر ماهواره‌ای، برداشت زمینی و اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق گزارش‌های ارسالی از سوی شهروندان و راستی آزمایی آن انجام می دهد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر