شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»:
به گزارش فکرشهر، ارسلان زارع با بیان اینکه اگر بتوانیم تلاش کنیم که زندانیان جرائم غیر عمد، حتی برای یک روز در زندان نباشند، در ارتقاء شاخص و ارزش های اجتماعی موثر بوده ایم، افزود: اگر پدر خانواده ای در کانون گرم خانواده نباشد، احتمال آسیب اجتماعی در آن خانواده بیشتر است، خیرین و مسئولینی که...
کد خبر: ۴۳۸۵۹
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۲

فکرشهر ـ اسماء بوستانی: فرماندار دشتستان در مراسم گلریزان، که با نیت آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد برگزار شده بود گفت: یکی از مهم ترین شاخص های توسعه یافته هر جامعه، ارتقاء شاخص های سرمایه های اجتماعی آن جامعه است.

به گزارش فکرشهر، ارسلان زارع با بیان اینکه اگر بتوانیم تلاش کنیم که زندانیان جرائم غیر عمد، حتی برای یک روز در زندان نباشند، در ارتقاء شاخص و ارزش های اجتماعی موثر بوده ایم، افزود: اگر پدر خانواده ای در کانون گرم خانواده نباشد، احتمال آسیب اجتماعی در آن خانواده بیشتر است، خیرین و مسئولینی که به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک می کنند نه تنها  روح و روان و احساسات آن خانواده را بهبود می بخشند بلکه به صورت مستقیم در کاهش آسیب های اجتماعی نیز موثر خواهند بود.

زارع ضمن تشکر از کسانی که در برگزاری جشن گلریزان امسال و سال های قبل دخیل بوده اند، ادامه داد: در سال گذشته، با کمک خیرین و مسئولین محترم، 80 میلیون جمع آوری شد که به واسطه این اتفاق میمون 40 نفر از زندانیان شهر برازجان و دشتستان که مرتکب جرائم غیر عمد بودند، آزاد شدند.

وی افزود: امسال تعداد زندانیان مد نظر این ستاد، نسبت به سال قبل بیشتر است و انتظار مسئولین، دست اندرکاران ستاد دیه و خانواده های زندانیان این است که توجه و کمک بیشتری به این زندانیان شود.

زارع در انتهای سخنان خود اعلام کرد: در اوایل جشن گلریزان امروز، مقدمات آزادی دو زندانی، که بالغ بر 34 میلیون تومان مساعدت نیاز بود، صورت گرفت. امید است که همیشه و در همه حال به فکر ارتقاء جامعه اسلامی ایران باشیم.

مدیر عامل ستاد دیه استان نیز در این آیین که روز یکشنبه ـ 20 خردادماه 1397 ـ در برازجان برگزار شد، با بیان اینکه در شهر برازجان و در ماه مبارک رمضان دو جشن گلریزان برگزار شده است، گفت: در 19 خردادماه، جشن گلریزان توسط هیئت های ورزشی در زورخانه شهر برازجان برگزار شد و دیگر جشن گلریزان، امروز، به همت خیرین، مسئولین و دو هنرمند طنز پرداز سیما برگزار شد.

موسوی، آمار زندانیان غیر عمد در دشتستان را 53 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است که با تلاش خود و به همت خیرین و مسئولین محترم بتوانیم زمینه آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد را فراهم کنیم، چرا که خانواده ای که سرپرستش اسیر شود، از لحاظ اقتصادی پایین آمده و باعث رسیدن به بن بست می شود؛ برنامه ریزی برای اعضای این خانواده امکان پذیر نیست، همانند کشتی که کاپیتان آن در وسط دریا دچار مشکل شود.

به گزارش فکرشهر، موسوی در ادامه افزود: ستادیه دیه استان، دست نیاز خود را به سمت خیرین دراز می کند تا شاید بتواند فردی که مرتکب جرم غیر عمد شده است را به کانون خانواده برگرداند و گره ای از مشکلات این خانواده ها باز کند، چرا که افراد نیاز مند می توانند دست نیاز خود را به سوی دیگران دراز کرده و مشکل خود را به نحوی حل سازند، اما افرادی که در زندان به سر می برند دستشان کوتاه است، از این رو دست ستاد دیه را می بوسد که همت به خرج دهند و سالانه در جهت آزادی این زندانیان تلاش کنند.

وی آمار زندانیان آزاد شده در سال 96 توسط ستاد دیه را 48 نفر اعلام کرد و افزود: امسال 53 پرونده با بدهی 3 میلیارد و چهارصد میلیون تومان، جزء زندانیان جرائم غیر عمد می باشند که به همت بزرگواران و با کمک های امروز در جهت آزادی این زندانیان مفید خواهیم بود.

موسوی در پایان اظهار داشت: از تمامی مسئولین و خیرین سپاسگزارم و همچنین از هیئت های ورزشی دشتستان که در جشن گلریزانی که برگزار کردند، توانستیم مبلغ 11 میلیون تومان جمع آوری و زمینه آزادی زندانیان را فراهم کنیم.

به گزارش فکرشهر؛ در این مراسم فرماندار دشتستان 5 میلیون تومان؛ شهرداری و شورای اسلامی شهر برازجان 10 میلیون و پانصد هزار تومان، که پانصد هزار تومان را رییس شورا شخصا متقبل شد؛ شبکه بهداشت و درمان 3 میلیون تومان، بخشدار بخش مرکزی 5/2 میلیون تومان و دهیاران بخش مرکزی نیز 17 میلیون تومان به این مراسم در جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند.

در نهایت، در این مراسم به همت مسئولین، خیرین، و.... حدود 70 میلیون تومان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع آوری شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر