جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۸۶۳
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۴

فکرشهر: معاون استاندار بوشهر گفت: در راستای معرفی توانمندی و حمایت از فعالان صنایع دستی استان بوشهر مرکز دائمی صنایع دستی در مدرسه تاریخی سعادت بوشهر راه اندازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سعید زرین‌فر در نشست بررسی مشکلات صنایع دستی استان بوشهر، از حرکت و فصل جدیدی در عرصه صنایع دستی بوشهر خبرداد و اظهار داشت: جهش قابل توجهی در عرصه صنایع دستی استان بوشهر ایجاد شده که حمایت از فعالان صنایع دستی در اولویت برنامه مسئولان قرار گرفته است.

وی، صنایع دستی و محصولات آن را مزیت مهم اقتصادی و اشتغال‌زایی استان بوشهر دانست و تصریح کرد: صنایع دستی مزیت اقتصادی، فرهنگی، هویت بخشی و اشتغال‌زایی استان بوشهر است که ضمن ایجاد درآمد و اشتغال در عرصه صادرات نقش مهمی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر از تشکیل کارگروه تخصصی ویژه صنایع دستی استان خبرداد و بیان کرد: برای تحقق مطالبات عرصه صنایع دستی، کارگروه صنایع دستی به صورت تخصصی برگزار و تشکیل و مشکلات این عرصه بررسی می‌شود.

زرین‌فر، توسعه و آینده نگری برای صنایع دستی استان بوشهر را مورد تاکید قرار داد و افزود: برطرف شدن مشکل بیمه تامین اجتماعی فعالان صنایع دستی، در اولویت قرار دارد که در این راستا تصمیمات مهمی در تحقق مطالبات صنعت‌گران دستی اتخاذ شده است.

زرین‌فر، از پرداخت تسهیلات اعتباری به فعالان صنایع دستی خبرداد و بیان کرد: برای حل مشکلات مالی تسهیلات ارزان قیمت تخصیص یافته است که در این راستا برای  تسریع در پرداخت این تسهیلات نشست تخصصی با مدیران بانک‌ها برگزار می‌‌شود.

وی، با بیان اینکه ایجاد مراکزی برای فروش محصولات صنایع دستی اقدامات لازم انجام شده گفت: مکاتبه با شهردار تهران برای ایجاد مرکز دائمی تولیدات صنایع دستی استان بوشهر در مرکز کشور در راستای معرفی و فروش محصولات صنایع دستی استان است.

معاون استاندار بوشهر از ایجاد مرکز دائمی صنایع دستی درمرکز استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: در راستای معرفی توانمندی و حمایت از فعالان صنایع دستی استان بوشهر مرکز دائمی صنایع دستی در مدرسه تاریخی سعادت بوشهر راه اندازی می‌شود.

زرین‌فر با تاکید بر ضرورت استمرار در نوآوری تولیدات صنایع دستی تصریح کرد: تلاش شود ضمن نگه داشت ریشه‌ها و هنرهای سنتی و قدیمی هر منطقه در دست بافته‌های صنایع دستی با استفاده از استادکاران مجرب از کشورهای دیگر صنایع دستی استان بوشهر را مطابق با نیاز و بازار به روز شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر