چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۸۶۷
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۹

فکرشهر: استاندار بوشهر با بیان اینکه ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در بخش صنایع‌دستی کم‌ هزینه‌تر از دیگر عرصه‌ها است گفت: بانک‌ها پرداخت تسهیلات به این بخش را تسریع کنند.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، عبدالکریم گراوند در نشست با صنعت‌گران و فعالان صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر در بخش صنایع دستی و گردشگری از ظرفیت بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد: هنرمندان دستی استان بوشهر آثار قابل توجهی خلق می‌کنند که معرفی این محصولات در نقاط مختلف ایران و جهان ضروری است.

وی با تاکید بر حمایت از صنایع دستی استان بوشهر بیان کرد: صنایع دستی در اشتغال، درآمدزایی، صادرات و ارزآوری نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه اشتغال در عرصه صنایع دستی بسیار کم‌هزینه‌تر از دیگر عرصه‌ها است تصریح کرد: در حالی که برای ایجاد هر شغل در منطقه ویژه شمال استان نیاز به 5 تا 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد در بخش صنایع دستی با 100میلیون تومان می‌توان برای دو نفر شغل ایجاد کرد.

وی بر ضرورت پرداخت تسهیلات کم بهره به فعالان صنایع دستی تاکید و اضافه کرد: هر چند استان بوشهر در پرداخت تسهیلات جزء 2 استان برتر کشور معرفی شده ولی پرداختی‌ها رضایت بخش نیست و بانک‌ها باید پرداخت تسهیلات را تسریع کنند.

گراوند لزوم حل مشکل بیمه تامین اجتماعی فعالان صنایع دستی استان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: توجه به بیمه تامین اجتماعی زمینه اشتغال پایدار و اطمینان خاطر صنعتگران را بیش از پیش فراهم می‌کند.

وی ایجاد مراکز و بازارچه صنایع دستی در مناطق مختلف استان را ضروری عنوان کرد و افزود: فرمانداران و بخشداران برای تخصیص اعتبارات لازم در این زمینه همکاری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر