چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: به منظور کاهش مصرف برق، ساعت کاری ادارات استان از روز دوشنبه ـ 21 خردادماه ـ تغییر می‌کند...
کد خبر: ۴۳۸۶۹
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: به منظور کاهش مصرف برق، ساعت کاری ادارات استان از روز دوشنبه ـ 21 خردادماه ـ تغییر می‌کند.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم گراوند، این خبر را در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر مطرح کرد و با اشاره به گرمای هوا و افزایش مصرف برق در استان بوشهر، افزود: تدابیر لازم در زمینه کاهش مصرف برق اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا به منظور کاهش مصرف برق در ساعات اوج بار، ساعت کار ادارات استان از روز دوشنبه، تغییر می‌یابد و از ساعت 6:30 تا 13 خواهد بود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی از این مصوبه مستثنی هستند تصریح کرد: مسئولیت نظارت و پیگیری مصرف برق ادارات در خارج از ساعت اداری با مدیران است.

وی به بحران آب در استان هم اشاره و اضافه کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای رفع بحران آب در استان استفاده کنیم تا مشکلات این بخش به ویژه در تابستان برطرف شود.

گراوند عنوان کرد: روز دوشنبه، در وزارت نیرو با حضور مدیران استانی بخش آب، موضوع بحران آب استان بوشهر پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: برای آگاهی بخشی در زمینه مدیریت و اصلاح الگوی مصرف آب، همکاری همه از جمله رسانه‌ها،  علما و روحانیون  و سازمان های مردم نهاد ضروری است و مدیران اجرایی هم باید با حضور در رسانه ملی موضوع بهبود الگوی مصرف آب را مطرح کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه بخش عمده‌‌ای از آب استان بوشهر از منابع خارج استانی تامین می‌شود افزود: باید وابستگی آب به منابع آبی خارج استان را کم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مصرف آب شرب برای آبیاری فضای سبز از سوی شهرداری‎‌ها ممنوع است تصریح کرد: با کسانی که این مصوبه را اجرا نکنند و برای آبیاری فضای سبز شهری از آب شرب استفاده کند برخورد می شود.

گراوند در مورد برخورد با انشعابات غیرمجاز آب و برق نیز گفت: در این زمینه همه مکلف هستند طبق مصوبه مجلس عمل کنند.

وی با اشاره به آتش سوزی در نخیلات آبپخش و همکاری خوب شهرداری‌ها در اطفاء حریق اضافه کرد: وضعیت امکانات آتش‌نشانی‌ها در سراسر استان باید بررسی شود و در این زمینه هیچ قصوری از سوی شهرداری‌ها پذیرفته نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر