جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۴۳۸۸۷
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۲

فکرشهر: رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه موارد مسمومیت با قارچ خودرو همچنان ادامه دارد، گفت: آخرین آمار فوتی مسمومیت با قارچ در استان به 10 نفر رسیده است.

به گزارش فکرشهر، دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه هنوز موج مسمومیت با قارچ فروکش نکرده، گفت: متاسفانه هنوز موارد مسمومیت با قارچ به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر طبق آخرین آمار بیش از 570 نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و متاسفانه تعداد فوتی های مسمومیت با قارچ نیز به 10 نفر رسیده است.

شکیبا با بیان اینکه رویش قارچ مدت مشخصی دارد گفت: تقریبا با گرم شدن هوا رشد قارچ هم کند و متوقف می‌شود و در این راستا پیش بینی می شود موارد مسمومیت با قارچ نیز به تبع آن کاهش یابد.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه تاکید کرد: توصیه ما همچنان مراقبت و هوشیاری نسبت به مصرف قارچ های خوراکی است و مردم باید هنوز مراقب باشند.

وی توصیه کرد: افراد از دست زدن و یا مصرف هرنوع قارچ رشد یافته در طبیعت خودداری کنند.

شکیبا با بیان اینکه مصرف قارچ های خوراکی کارخانه ای بلامانع است، گفت: قارچ ماده خوراکی ارزشمندی است و توصیه می شود مردم حتما از قارچ های بسته بندی کارخانه ای با آرم سیب سلامت و تاریخ انقضا استفاده کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر