جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۸۹۵
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۷

فکرشهر: چند روزی است که گرمای شدید هوا در استان بوشهر حکم فرما شده است و این گرما که در این فصل کم سابقه بوده است باعث خساراتی به تاسیسات مخابرات و صداوسیما در جم شده است.

بر اساس اعلام مسئولان، گیرنده‌های دیجیتال تلویزیونی که در تپه چگاسه شهر جم نصب است به دلیل گرمای هوا دچار مشکل شده و امکان دریافت گیرنده‌های تلویزیونی در اکثر روستاها و شهرها برای مردم فراهم نیست.

این خرابی باعث واکنش شدید مردم در فضای مجازی نسبت به عملکرد صداوسیمای استان در جم شده است و نارضایتی عمومی را در پی داشته است.

در حال مقاوم سازی دستگاه ها نسبت به گرما هستیم

به گزارش فکرشهر، امیری معاون فنی صداوسیمای بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یک اکیپ برای تعمیر دستگاه های گیرنده دیجیتال در جم حاضر بوده اند که مشکل را برطرف کردند اما دوباره به علت گرمای هوا مجددا در کار دستگاه ها اختلال ایجاد شده و در حال اعزام اکیپ دیگری برای تعمیر مجدد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دمای مناسب برای کار این دستگاه ها ۱۷ تا ۲۰ درجه سانتی گراد است که تا ۲۵ درجه نیز اختلال چندانی در کار این ها ایجاد نمی شود و درحال مقاوم این دستگاه هستیم تا بتوانند حداکثر در دمای ۲۸ درجه سانتی گراد نیز کارایی لازم را داشته باشند.

معاون فنی صداوسیمای استان بوشهر با بیان اینکه در استان ۸۰ ایستگاه گیرنده تلویزیون را داریم افزود: هم اکنون شهرهای جم، عسلویه ؛خارک ،گناوه و پشت کوه برازجان با مشکل مواجهند.

امیری با ذکر این نکته که زیرساخت برق هرایستگاه فقط برای نصب یک کولر پیش بینی شده است افزود: برای افزایش تعداد کولرهای موجود در هر ایستگاه باید زیرساخت برق را اصلاح کرد که مستلزم هزینه های سنگین است و فعلا بودجه ای برای این کار نداریم و به مقاوم سازی بسنده می کنیم.

امیری شایعه قدیمی بودن دستگاه گیرنده دیجیتال در جم را تکذیب کرد و گفت پارسال افزایش قدرت در ایستگاه جم داشته ایم و خرابی فعلی فقط بخاطر گرما است.

صداوسیما تمهیدات بهتری بیاندیشد

فرماندار جم اظهار داشت: بعد مسافتی بوشهر به جم و همچنین زمان بر بودن تعمیرات باعث طول کشیدن فرآیند تعمیر شده است و صداوسیما به ما اعلام کرده است مشکلات بوجود آمده در برق ایستگاه است که بخاطر مشکلات قبلی بوده و گرما بوده است.

محمد حسینی افزود: صداوسیما باید قبلا به ما اعلام میکرد تا در پی حل مشکل برق باشیم تا اینچنین مردم با مشکل مواجه نشوند

هیچ ردیف بودجه ای برای کمک به صداوسیما نداریم

عبدالحسین اکسیر رئیس شورای شهر جم با بیان اینکه متاسفانه صداوسیما در جم ضعیف عمل کرده است و خدماتی در خور شان مردم جم به آن ها ارائه نداده است افزود: مشکل برق در ایستگاه جم باعث بروز قطعی شبکه های دیجیتال در جم شده است. صدا و سیما باید اعتبار بگذارد و خنک کننده های قوی در ایستگاه جم قرار دهد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم .

لزوم تقویت سیستم خنک کننده و برق دستگاه های گیرنده دیجیتال در ایستگاه تلویزیونی جم به شدت احساس می شود و مسئولان مربوطه باید هرچه سدیعتر به رفع این مشکل اقدام کنند.

با توجه به نزدیک بودن به زمان آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال و مشکلات پیش آمده احتمال گرایش مردم بسوی ماهواره بسیار بالاست که خطرات فرهنگی و اخلاقی آن برکسی پوشیده نیست و لزوم تسریع در رفع دائمی این مشکل بیش از پیش احساس می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر