شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۸۹۹
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰

فکرشهر: سرپرست امور زنان و خانواده استانداری بوشهر گفت: نگاه و رویکرد دولت تدبیر و امید در زمینه حل مشکلات زنان سرپرست خانوار، توانمندسازی و افزایش توان آنها برای رسیدن به مرحله استقلال مالی و شخصیتی است.

به گزارش فکرشهر از فارس، هم‌زمان با  دور دوم سفرهای شهرستانی استاندار بوشهر، نشست زنان سرپرست خانوار شهرستان گناوه با حضور مدیران کل فنی حرفه‌ای، کار و تعاون، کمیته‌امداد، بهزیستی با سرپرست امور زنان و خانواده استانداری بوشهر و مسئولان شهرستان گناوه در محل فرمانداری برگزار شد.

سرپرست امور زنان و خانواده استانداری بوشهر در این نشست اظهار داشت: مدیریت ارشد استان بوشهر نگاه ویژه‌ای به مقوله مشکلات زنان سرپرست خانوار دارند و در جریان دور دوم سفرهای شهرستانی، دفتر امور بانوان نیز نشستی تخصصی با بانوان سرپرست خانوار در بسته سفر تدارک دیده تا دغدغه‌ها و مشکلات آنها بررسی شود.

وی افزود: نگاه و رویکرد دولت تدبیر و امید در زمینه حل مشکلات زنان سرپرست خانوار، توانمندسازی و افزایش توان آنها برای رسیدن به مرحله استقلال مالی و شخصیتی است.

مریم آذرشب بیان کرد: در گذشته حمایت‌هایی که از این قشر صورت گرفته بیشتر حمایت های مالی مقطعی بوده که  متاسفانه بحث اصلی کمک ها با این نگاه جلو آمده و موضوع آشنایی آنها با توانایی‌های خود و ذکر این مورد که نباید تا همیشه تحت چرخه حمایت نهادهای حمایتی باشند کمتر مورد توجه بوده است.

سرپرست امور زنان و خانواده استانداری بوشهر یادآور شد: امروز این موارد و بحث‌ها باعث شده  تا  فرهنگ‌سازی لازم  صورت گیرد که به این بانوان بقولانیم باید به مرحله  توانمندسازی برسند و از چرخه حمایتی خارج شده تا چرخه اقتصادی زندگی خود را به عهده بگیرند.

وی گفت: هرچند که رسیدن به  این هدف سخت است ولی مجموعه دولت و نهادهای حمایتی همه  برنامه‌ها و طرح‌های خود را در این زمینه تنظیم کرده‌اند.

آذرشب ادامه داد: وام‌های خوداشتغالی و تسهیلات لازم برای این بانوان در نظر گرفته شده که همگی در جهت تسهیل کار بانوان برای حضور در چرخه ایجاد اشتغال خرد و خانگی است. 

سرپرست امور زنان و خانواده استانداری بوشهر بیان کرد: امیدواریم با نگاه مثبتی که در مجموعه دولت و همکاری که بین دستگاه‌های متولی وجود دارد  زمینه حضور بانوان در بر عهده‌گرفتن بخشی از اقتصاد استان که هم برای خودشان و هم برای مجموعه دولت مثمر ثمر خواهد بود فراهم شود.

وی در خصوص درمان زنان سرپرست خانوار و مشکلات مطرح شده، عنوان کرد: در بخش درمان نیز علاوه بر صحبت‌هایی که امروز مدیرکل بهزیستی و کمیته امداد استان بیان کردند در نشست‌های تخصصی‌تر سعی در تسهیل و گشودن گره‌های این مشکل برای رسیدن به راهکارهای‌های خوب هستیم.

آذرشب با اعلام این که نگاهی که در گذشته به مشکلات زنان خانه‌دار صورت گرفته، بیشتر نگاه حمایتی و ارائه کمک‌های مقطعی بوده، بیان کرد: ما می‌خواهیم که با کمک دولت این نگاه تغییر و تا حدودی زنان سرپرست خانوار به استقلال و خودکفایی برسند و از چرخه حمایتی دستگاه‌های حمایتی خارج شویند چون قرار نیست که مادام‌العمر تحت حمایت دستگاه‌های حمایتی قرار گیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر