جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۹۱۳
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۱

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از برون‌سپاری خدمات مددکاری و مشاوره به مددجویان تحت حمایت در سال 97 خبر داد.

به گزارش فکرشهر از فارس، احمد لطفی در نشست با مسئولان اجرایی استان بوشهر با اشاره به این که برون‌سپاری خدمات مشاوره و مددکاری یکی از رویکردهای برنامه ششم کمیته امداد است، اظهار داشت: اجرای این طرح در آینده‌ای نزدیک طی تفاهم‌نامه کمیته امداد و مراکز مددکاری انجام می‌شود.

وی هدف از اجرای طرح برون‌سپاری خدمات مددکاری این نهاد را افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به مددجویان عنوان کرد و افزود: خدمات مددکاری به دو بخش حاکمیتی و تصدی‌گری تقسیم می‌شود که خدمات بخش تصدی‌گری به مراکز معتبر و دارای مجوز مانند کلینیک‌های مددکاری و مشاوره، مراکز نیکوکاری و موسسه‌های خیریه واگذار و خدمات حاکمیتی توسط مددکاران کمیته امداد انجام می‌شود.

 مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: بر خلاف تصور برخی افراد، با اجرای این طرح خللی به جایگاه مددکاران کمیته امداد وارد نمی‌شود بلکه برای کاهش پرونده‌های مددکاران امداد و افزایش کیفیت عملکرد آنها اجرایی می‌شود چرا که هم‌اکنون هر مددکار به‌طور متوسط 400 پرونده مددجویی دارد که با اجرای طرح برون‌سپاری این رقم به یک‌صد پرونده کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: تقویم اجرایی مددکار خانواده در حال مطالعه است و بر طبق این نظام برای هر مددجو شناسنامه‌ای طراحی می‌شود تا خدمات دریافتی از کمیته امداد به شکل پرونده الکترونیک در آن ثبت شود.

لطفی با بیان این که با اجرای نظام مددکاری، خدمت به مددجویان مدت‌دار خواهد بود، عنوان کرد: البته این موضوع شامل حال سالمندان مددجو نمی‌شود و آنها تا پایان عمر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: به منظور تسریع در تحقق و اجرایی شدن این موضوع مهم، در گام اول کمیته امداد استان اقدام به شناسایی 30 مرکز مددکاری کرده است که امکان ارائه خدمات در قالب برون‌سپاری را دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به تعداد مددکارانی که در کمیته امداد استان بوشهر فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: 91 مددکار در استان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 54 نفر خانم و 37 نفر آقا هستند که هر کدام به طور میانگین 400 پرونده مددجویی در دست دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر