سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۹۱۷
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۶

فکرشهر: امام جمعه خورموج گفت: زکات فطریه در شهرستان دشتی به ازاء هر نفر، 7 هزار و 500 تومان اعلام‌ شده است.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در نشست با رئیس هیات مدیره انجمن همدلان رسانه شهرستان دشتی اظهار داشت: عید فطر به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین عید مسلمان در سنت اسلامی است که درباره آن روایات بی‌شمار وارد شده و روز شکرگزاری به درگاه خداوند است.

 وی افزود: مسلمانان روزه‌دار، پس از یک ماه روزه‌داری در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداشی که خداوند به آنان وعده داده را دریافت می‌کنند.

به نوشته فارس، امام جمعه خورموج با بیان این که روز عید فطر حاصل یک ماه بندگی و اوج عبودیت و روز وحدت مسلمین جهان است، تأکید کرد: با توجه به میانگین قیمت گندم و خرما توسط کارشناسان، فطریه امسال در شهرستان دشتی بر اساس قوت غالب گندم برای هر نفر هفت هزار و 500 تومان است و این کمترین مبلغ نسبت به نقاط دیگر کشور است.

وی تأکید کرد: هرچند پرداخت فطریه به خویشان و اقوام اولی‌تراست اما به منظور عدالت در توزیع زکات فطریه بین نیازمندان مستحق، کمیته امداد بر اساس اصول شرعی و قانونی برای دریافت زکات فطریه مردم تشخیص داده می‌شود.

امام‌جمعه خورموج یادآور شد: به‌ احتمال‌ فراوان جمعه این هفته، عید سعید فطر است که جا دارد پیشاپیش این روز را به مقام معظم رهبری، خادمین به‌ نظام، مسلمانان جهان و امت اسلامی ایران به‌ ویژه مردم استان بوشهر و شهرستان دشتی تبریک عرض نمایم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر