سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۹۳۱
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

فکرشهر: امام جمعه خارگ گفت: جوانان در جزیره خارگ فضایی برای اوقات فراغت ندارند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام موسی کمالی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای اداره بخش ویژه خارگ اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم در جزیره که زندگی می کنیم اینجا بوی ماه مبارک رمضان است، مراسم و برنامه‌های بسیاری خوبی در جزیره برگزار شده و مردم بهره بردند و قطعا تاثیرات معنوی بسیار بالایی خواهد داشت؛ از کسانی که در برگزاری پرشور این مراسمات همکاری داشتند کمال تشکر را دارم.

وی افزود: منویات مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان نشان از دغدغه ایشان از مسائل سیاسی و اجتماعی است، نکته مهمی که در بیانات مقام معظم رهبری است بحث امید و معرفی پیشرفت ها است، سعی کنیم به مردم امید بدهیم، با عملکرد و رفتارمان مردم را ناامید نکنیم و این خیانت به خون شهدا و منویات مقام معظم رهبری است.

کمالی ادامه داد: کاری نکنیم که مردم به انقلاب، نظام ورهبری بد بین شوند، تا می‌توانیم برای این نظام کار کنیم، مشکلات جزیره خارگ قابل حل شدن است، ما نیازی به ارتباط با اروپا نداریم که مشکلات جزیره خارگ حل شود، مشکلات جزیره خارگ در خارگ حل می شود، بستگی با ما دارد که چگونه عمل کنیم، متاسفانه دیده می شود با عملکردهایی که دیده می شود مردم را ناامید و بدبین می کنیم به هر حال ما نمایندگان نظام مقدس اسلامی ایران هستیم.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: ما سر سفره امام (ره) نشسته ایم هر چه داریم از امام (ره) است، مراسمی برای امام(ره) در جزیره خارگ برگزار می شود هر سال یکبار است واین مراسم دو ساعت است که توسط سپاه ثارالله خارگ مدیریت می شود و برگزار می شود، زیبنده نیست در مراسم امام (ره) شرکت نکنیم، نسبت به مراسم امام (ره) کوتاهی کنیم، هیچ بهانه ای هم قبول نیست که بگوییم اطلاع نداشتیم، باید اطلاع پیدا کنیم، مردم سنگ تمام گذاشتند، فکر نکنیم من مسئول نیامدم مراسم تعطیل خواهد شد، خیر اینگونه نیست، عدم حضور مسئول در این مراسم قابل توجیه نیست، این مسئله را سیاسی و جناحی نکنیم.

کمالی گفت: در بحث اوقات فراغات در جزیره خارگ به دلیل محدودیت تفریحی و مکانی باعث شده جوانان و نوجوانان خارگ به اعتیاد رو بیاورند، برخی از آنها خرید و فروش مواد مخدر می کنند، تا آنجایی که توانستیم ۳۰ تا ۴۰ تا جوان را در مسجد بدون استفاده از امکانات دولتی و به کمک خود مردم جمع کردیم، ولی این یک جمعیت کوچک داریم ، ۱۴۰۰ دانش آموز در جزیره خارگ داریم، آنها چه کار می کنند؟

وی گفت: مشکلات جوانان جزیره خارگ زیاد است، چرا اینقدر بحث تصادف و مرگ میر جوانان در جزیره خارگ زیاد است، به دلیل اینکه هیچ کاری جز دور زدن دور جزیره خارگ ندارند. چقدر مردم باید کمک کنند؟ آیا نهادها وظیفه ندارند؟ آیا مسئولان وظیفه ندارد ورود کنند به مسائل اجتماعی، بیشتر از اینها می شود کار کرد ولی نیاز به کمک و ورود است. خواهشم این است که در بحث اوقات فراغت بحث را جدی بگیریم و مشکلات جوانان و نوجوانان را حل کنیم.

پروژه‌های عمرانی خارگ تکمیل شود

رضا برمک رئیس آموزش و پرورش خارگ اظهار کرد: باید در حوزه های عمرانی متولیان امر که مسئولیت پروژه را بعهده گرفته‌اند حضور فعال داشته باشند تا سریعا این پروژه های به نتیجه برسد.

وی افزود: در بحث پروژهای عمرانی متاسفانه مدرسه شهید مطهری را کلنگ زنی کرده‌ایم و فقط در حد زیرسازی بوده است و این پروژه هم اکنون متوقف شده است، دبیرستان شهدا هم کارگاه این پروژه تعطیل شده است و این موضوعات از ظرفیت دانش آموز پذیری ما کم خواهد کرد، دبیرستان سمیه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ضمن تشکر از شرکت پایانه های نفتی ایران امیدوار هستیم ۱۰ درصد باقیمانده با جدیت بیشتری توسط این شرکت تا مهرماه حل شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش خارگ تصریح کرد: در حوزه اوقات فراغت، امسال در نظر داریم که با ورود ویژه در بحث اوقات فراغت جوانان جزیره خارگ حضور پرشور داشته باشیم که تاکنون در کلاس های روخوانی قرآن ۲۵ نفر، خط و نقاشی ۱۷ نفر، احکام ۱۷نفر،چرم دوزی ۱۳ نفر، کلاس نجوم هر مدرسه حدالقل ۳۰ نفر ، والیبال دختران ۲۵ نفر ، هندبال دختران ۲۵ نفر در زمینه مدرسه فوتبال هم ۴۰ نفر اسم نویسی کرده اند.

برمک گفت: ستاد کنکور در جزیره خارگ برگزار شده است که امیدوار هستیم هم در بحث امنیت و هم در بحث اجرایی اهتمام ویژه داشته باشیم، همچنین ما مشکلی در بحث اعزام دانش آموزان جزیره خارگ به بیرون از جزیره برای حضور در مسابقات ورزشی استان دارند امیدوار هستیم این مشکل حل شود، با پیگیری‌های مکرر که با استان داشتیم پایگاه سنجش انشالله در جزیره خارگ مستقر خواهد شد و امروز مدیر این پایگاه را به وزارت خانه معرفی کرده‌ایم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر