پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۹۵۱
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۵

فکرشهر: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در مورد ته‌لنجی گفت: دولت باید از نظر افرادی که در امور ته لنجی دارای تجربه هستند استفاده کند.

به گزارش فکرشهر، سید کمال الدین شهریاری در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: لنج‌ها امروزه در تجارت حمل و نقل جایگاه حرفه ای و تعریف شده ای را ندارند و در بسیاری از کشورها دولت ها این لنج ها را از مردم خریداری و با پرداخت پول لنج ها صاحبانشان را در تعاونی هایی عضو کرده اند که در نتیجه صاحبان این لنج ها یکسری شناورهای مدرن و بزرگ خریداری و از دست این لنج‌ها فارغ شدند.

وی بیان کرد: در کشور ما متاسفانه تکلیف لنج‌ها روشن نشده و این لنج‌ها به عنوان دارایی و سرمایه لنج‌داران و خانواده‌های بنادر کوچک و ساحل نشینان در دستشان است و ناچار به امرار معاش از طریق همین لنج ها هستند.

چرخ زندگی مرزنشینان با دریا می‌چرخد

ماینده دشتی و تنگستان با اعلام اینکه برای حل مشکل ته لنجی ها با دولت بارها صحبت کرده‌ایم، تاکید کرد: مردمی که در خلیج زندگی می کنند هیچ راهی برای ادامه زندگی از طریق این لنج ها ندارند مگر آنکه کالایی به عنوان ته لنج به کشور بیاورند.

وی ادامه داد: باید برای این موضوع مقررات خاصی وضع شود تا بتوانند با لنج هایشان مقداری کالا وارد و این کالا را تحت عنوان ته لنجی یا هر عنوان دیگری بتوانند به فروش برسانند و هزینه زندگی خود را تامین کنند.

دولت دچار افراط و تفریط می شود

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر با بیان اینکه دولت متاسفانه در گذشته و حال در برخی اوقات دچار افراط و تفریط می شود، گفت: در برخی زمان ها دولت دوباره جلوی این اقدام را ۱۰۰ درصدی گرفت به طوری که این لنج ها دیگر اجازه تردد نداشته و صاحبان این لنج ها دوباره از نظر معیشت در مضیقه قرار گرفتند. متاسفانه افراط و تفریط های دولت باعث شده تا مردم ساحل نشین و ساکنین بنادر و لنج ها دچار بلاتکلیفی شوند.

وی ادامه داد: دولت مصوباتی را غیرکارشناسانه و در پشت درب‌های بسته تصویب می کند و هیچ زمانی حقوق این مردم را به درستی نتوانستند شناسایی و تشخیص دهند تا برای مردم بتوانند با وضع مقرراتی که حافظ منافع ملی و تولید داخلی باشد، اشتغال ایجاد کند.

دولت از نظر مردم بهره گیرد

شهریاری گفت: بارها به دولت گفته ایم که در تدوین مقررات حتما نظرات ما را به عنوان نمایندگان مردم این خطه از کشور که با نوع زندگی مشکل و معیشت آنها آشنا هستیم مد نظر قرار دهد اما دولت متاسفانه یکسویه و پشت درهای بسته با استفاده از چند کارشناس، که حتی پایشان را ممکن است در دریا نگذاشته باشند، مصوباتی را به تصویب می رسانند که اجرایی نیست و در عمل با مشکل روبرو می شویم و در نتیجه دوباره سر و صدای ساحل نشینیان و لنج داران را درمی آورد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید با کسب نظر از افرادی که در این امور دارای تجربه و سابقه هستند مصوباتی را بینابین تصویب کند تا هم از یک طرف ضامن حمایت از تولید و اشتغال داخلی باشد و از طرف دیگر زندگی این لنج داران و ساکنین بنادر، که هیچ راهی برای امرار معاش ندارند، را تامین کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر