شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ برای نخستین بار در استان بوشهر تشکیل شد
فکرشهر: جوانان دشتستانی که چند ماه پیش، از تاسیس یک تشکل سیاسی اصلاح طلب مخصوص خود در این شهرستان خبر داده بودند، روز یکشنبه ـ 27 خردادماه 1397 ـ نخستین مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی خود را برگزار کردند....
کد خبر: ۴۴۰۳۴
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۶

فکرشهر: جوانان دشتستانی که چند ماه پیش، از تاسیس یک تشکل سیاسی اصلاح طلب مخصوص خود در این شهرستان خبر داده بودند، روز یکشنبه ـ 27 خردادماه 1397 ـ نخستین مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی خود را برگزار کردند؛ تشکلی که برای نخستن بار است نه تنها در دشتستان که در کل استان بوشهر ایجاد می شود و حتی در کشور نیز کم نظیر به حساب می آید؛ تشکلی که خود جوانان دشتستانی تصمیم تشکیل آن را گرفته و آن را سامان داده و ایجاد کرده اند.

«مجمع جوانان اصلاح طلب شهرستان دشتستان»، در این روز، نخستین مجمع عمومی خود و انتخابات شورای مرکزی را نیز برگزار کرد تا 25 جوان دشتستانی از هر 6 بخش شهرستان، در کنار هم، برای آینده خود و شهرستانشان تصمیم گیری کرده و حتی در وقایع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان بوشهر و حتی کشور نیز تاثیرگذار باشند؛ جوانانی که قصد دارند مطالبه گر خواسته های جوانان سرزمینشان باشند.

به گزارش فکرشهر، رییس هیات موسس «مجمع جوانان اصلاح طلب شهرستان دشتستان» در این نشست که بیش از 100 جوان اصلاح طلب از بخش های 6 گانه دشتستان و میهمانانی ویژه از نقاط مختلف استان، حضور داشتند، تاریخچه تشکیل این تشکل را به طور مختصر توضیح داد و گفت که جرقه تشکیل این مجمع در سال 92 و توسط جوانان زده شده است.

هادی بحرینی افزود: در سال 92 به دلایلی مجمع جوانان تشکیل نشد تا سال 95 که دوباره جمعی از جوانان تصمیم گرفتند مجمع را تشکیل دهند؛ فراخوان عمومی منتشر شد و سال 96 هیات موسس، اساسنامه را پس از بررسی ها و جلسات فراوان تهیه و تصویب کرد و امروز نیز نخستین مجمع عمومی مجمع جوانان اصلاح طلب دشتستان برگزار شده است.

بحرینی ادامه داد: سعی کردیم از جوانان اصلاح طلب شهرستان دعوت بگیریم و تعداد زیادی از جوانان اصلاح طلب دشتستان دعوت شدند که بنا به دلایلی از جمله همزمانی با امتحانات دانشگاه ها، گرمی هوا و شاید دلایلی دیگر، برخی قادر به حضور در این جمع نشدند و قطعا افراد دیگری هم هستند که شاید ما با ایشان آشنایی نداشته ایم و در این جمع دعوت نشده اند که به علت عدم شناخت ما از ایشان بوده و البته درِ مجمع جوانان اصلاح طلب دشتستان همیشه به روی ایشان باز است.

وی، هدف از تشکیل این مجمع را «مطالبه گری برای جوانان» عنوان کرد و ادامه داد: مجمع جوانان اصلاح طلب دشتستان، یک تشکل کاملا مستقل است؛ زیرمجموعه یا وابسته هیچ شخص، ارگان، تشکل یا نماینده و نهادی نیست و تصمیم گیری هایش نیز کاملا مستقل و بر اساس خرد جمعی اعضای مجمع خواهد بود؛ ضمن این که به دنبال انشقاق هم نیستیم و حتما در راستای اهداف اصلاح طلبی با دیگر گروه های اصلاح طلب نیز تعامل خواهیم داشت و از بزرگان اصلاح طلب مشورت خواهیم گرفت، ولی این به معنای عدم استقلال مجمع جوانان اصلاح طلب دشتستان نخواهد بود.

وی با تاکید بر استقلال مجمع جوانان اصلاح طلب دشتستان از هر تشکل دیگری اضافه کرد: اعضای این مجمع، جوانان 16 تا 40 سال هستند و ما نیز هنوز خود را جوان می دانیم، چون ما جوانانی هستیم که مطالباتمان 13 سال است عملی نشده و این مجمع نیز، مشق و تمرین سیاسی برای جوانان بعد از ما خواهد بود.

بحرینی، این را نیز گفت که هیات موسس، وظیفه اش تشکیل و جمع کردن اعضا و همفکران ـ این دوستان ـ دور هم بوده است و بعد از تشکیل شورای مرکزی، وظایف خود را به شورای مرکزی محول خواهد کرد؛ با تاکید بر این نکته که «این مجمع، درش به روی همه جوانان اصلاح طلب باز خواهد بود».

 

به گزارش فکرشهر، سخنران دیگر این مراسم، حجت الاسلام احمد رزمجو ـ یکی از چهره های اصلاح طلب دشتستان ـ بود که درباره وضعیت کنونی ایران در جهان و خاورمیانه و لزوم اصلاحات، سخنانی بیان داشت.

در این نشست، جواد لقمان زاده ـ معاون سیاسی ـ امنیتی فرماندار دشتستان، ناهید دشتی ـ بخشدار بخش مرکزی دشتستان ـ اکبر حاجب فرد ـ بخشدار بخش بوشکان ـ مسلم سلیمانی ـ بخشدار شبانکاره ـ محمدمهدی مشایخی ـ بخشدار ارم، جمع کثیری از اصلاح طلبان پیشکسوت دشتستان، از جمله اعضای مجمع اصلاح طلبان و کانون اصلاح طلبان شهرستان، برخی جوانان اصلاح طلب استان، روسای برخی احزاب استان از جمله سید حسین جعفری ـ دبیر حزب مردمسالاری در استان بوشهر ـ و کیوان حیدری ـ دبیر حزب حاما در استان بوشهر ـ برخی چهره های سیاسی استان از جمله اکبر توسلی ـ عضو شورای شهر بوشهر ـ خضر خلیلی و صمد سلامی ـ فعالان سیاسی اصلاح طلب از تنگستان ـ و سید حسن لواسانی فرد ـ رییس آموزش و پرورش دشتستان ـ حضور داشتند.

 

به گزارش فکرشهر، در پایان این مراسم، مهمانان بدرقه شدند و اعضای مجمع عمومی مجمع جوانان اصلاح طلب دشتستان، پس از شنیدن توضیحات مربوط به روند انتخابات و بندهای اساسنامه، در انتخابات شرکت کردند؛ انتخاباتی که برای تعیین شورای مرکزی مجمع برگزار شد و اعضای زیر برای 2 سال انتخاب شدند.

نتایج انتخابات نخستین شورای مرکزی مجمع جوانان اصلاح طلب شهرستان دشتستان در نخستین مجمع عمومی

بخش مرکزی
1. محمد آقایان حسینی
2. محمدمهدی مشایخی
3. محمد محمدزاده فرد
4. معصومه باهنر
5. جاوید کازرونی
6. مرضیه صمصامی
7. موعود راستی
8. ندا مزارعی
9. سمیه زارع

4 نفر دیگر از بخش مرکزی، در قالب هیات موسس به مجمع ورود کرده اند که شامل رحیم رهنما، رسول سیاسی راد، محمدحسن رهنما و نرگس محمدزاده فرد است.

بخش سعدآباد
1. محمدرضا هاشمی پور
2. سروش نظرآقایی
3. مهدی عاملی

بخش آب پخش
1. مهدی بحرینی
2. بهرنگ عباسی

در این بخش، هادی بحرینی نیز به عنوان یکی از اعضای هیات موسس به شورای مرکزی وارد شده است.

بخش شبانکاره
1. ضیاءالدین لیراوی
2. وحید امیر

بخش ارم
1. علی تنگ ارمی
2. محمد ایلان کشکولی

بخش بوشکان
1. رضا ماندگار

گزارش تصویری (1) مراسم اینجا

گزارش تصویری (2) مراسم (اینجا)

 

نظرات بینندگان
مشک آنست که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید
|
-
|
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
مشک آنست که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید
اگر این پسوند کذائی «مستقل» را از روی تشکیلاتی که آن را یدک میکشد، بر میداشتید، مگه چه میشد؟ دنیا به آخر می رسید یا زمین به آسمون ؟ بقول شاعر
آن چیزی که گل سرخ اش نامند، با هر اسم دیگری هم، باز همان بوی خوش را خواهد داشت همسایه ها یاری کنید تا من شوهرداری کنم
ناشناس
|
-
|
سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۳
دنیا ثابت کرده که هر گاه به نیروی جوانی و فکرهای خلاق و نو بها داده شود ثمرات شگرفی در پی خواهد داشت . و متاسفانه یکی از دلایل عقب ماندگی ما ایرانیها در سالهای اخیر عدم توجه به جوانان و فکرهای نو بوده شاید ما ایرانیها در دهه ی انقلاب فریز شده و اجازه ی اظهار وجود به نیروهای جوان را نداده ایم امیدوارم این بار و از شهرستانی با جوانانی فکور این اتفاق توسط خود جوانان به عنوان یک پیام در سرتا سر ایران منتشر شود که دوباره می سازمت وطن
امین
|
-
|
سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
سلام.

چقد مجمع خوبی

چقد حرکت خوبی

یعنی ممکنه هنوزم کسی باشه به جوانان بهاء داده بشه.

واقعا خداقوت میگم به همگی.

امیدوارم شروع حرکت باعث شکوفایی استعداد جوانان شهرستان دشتستان بشه و در یک مسیر تعاملی باسایر تشگلات مرتبط با اهداف این تشکل، قدمی رو به جلو برداشته بشه.

یعنی میشه امیدوار بود که یک سری افراد ، جبهه های اصلاح طلبی را میراث پدری خودشون ندونن و اجازه بدن که افراد دیگری هم در کنارشون رشد کنن.

من خودم از جوانان بخش ارمم.

به این جلسه هم دعوت نشدم

اما ناراحت نیسم چرا که مهم شروع این حرکت هست و بنده با افتخار در ادامه میرم به عضویتاین مجمع در میام

چون که خیلی به افراد معروف به ۴رد هزار چهره بخش ارم مراجعه کردم ک بابا منم هستم بابا همش خودتون نیسین اما گوش شنوا کو.

در بخش ارم که چند نفر ملک پدریشون شده این تشکیلات و حاضر نیستن که تحت هیچ شرایطی اونو از دست بدن.

آقا بازم تشکر تشکر تشکر

 

 

 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر