جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۰۵۰
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

فکرشهر: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتی از توسعه جاده‌های بین مزارع در این شهرستان خبر داد و گفت: قنات‌های باغان و لاورشرقی بزودی لایروبی می‌شود.

به گزارش فکرشهر، شیرعلی بهادری در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: این دو قنات با اعتبار چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از منابع ملی و استانی بزودی لایروبی می‌شود.

وی گفت: توسعه کشاورزی یکی از راه های اشتغال درونزا در شهرستان دشتی و در راستای اقتصاد مقاومتی است که در مدت اخیر مورد تاکید و تلاش همه نهادها و دستگاه های اجرایی قرار گرفته است.

وی با ابراز امیدواری از توسعه کشاورزی با تسریع در احداث سدهای باغان و دشت پلنگ، افزود: قنات های باغان و لاور شرقی مدتی ست که نیازمند لایروبی بود و خوشبختانه با اختصاص ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، پیمانکار این پروژه مشخص و ضمن لایروبی، کانال های آبرسانی این دو قنات نیز بازسازی خواهد شد.

بهادری با اعلام اینکه هشت کیلومتر از جاده های بین مزارع کاکی، سنا، دشت پلنگ و لاور شرقی نیز با تعیین پیمانکار بزودی احداث می شود، تاکید کرد: احداث استخر ذخیره آب در منطقه کاردنه نیز از جمله طرح های توسعه کشاورزی در دشتی ست که در سفر اخیر معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی جهت مراسم نمادین جشن آبیاری صد در صدی تحت فشار در دشت پلنگ، مورد پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار دشتی قرار گرفت و به تصویب رسید که در مرحله تعیین پیمانکار بوده و بزودی اجرا خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتی تصریح کرد: تزریق ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آبیاری تحت فشار در دوسال گذشته در شهرستان دشتی از جمله اقدامات ارزشمند برای توسعه کشاورزی و صرفه جویی آب در شرایط فعلی است و امیدواریم مجموعه پیگیری ها و اقدامات فرمانداری دشتی، نماینده مردم دشتی و تنگستان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر موجب رونق بیشتر و اشتغال درونزا در بخش کشاورزی شهرستان شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر