پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۰۷۷
سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح مدرسه عاری از خطر مواد مخدر و اعتیاد در ۱۳۲ آموزشگاه دوره دوم متوسطه استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، ناصر کرمی صبح امروز در دومین نشست کمیته فرهنگی مبارزه با مواد مخدراستان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان با بیان اینکه هفته مبارزه با مواد مخدر از اول تیرماه آغاز می‌شود اظهار داشت: تمامی مدارس در تیرماه تعطیل هستند و برنامه آموزش و پرورش در راستای هفته مبارزه با مواد مخدر در آبان ماه اجرایی می‌شود.

کرمی با تشکر از سازمان‌هایی که در کنار آموزش و پرورش استان نقش آفرین هستند، گفت: تفاهم نامه‌هایی با سازمان‌ها در راستای فعالیت‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف منعقد شده که یکی از این زمینه‌ها مبارزه با مواد مخدر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به همکاری اکثر دستگاه‌های استان با آموزش و پرورش اظهار داشت: این دستگاه‌ها، جایگاه آموزش و پرورش را به عنوان یک دستگاه محوری و اثر بخش در همه امور اجتماعی پذیرفته‌اند.

وی با تاکید بر این نکته که در عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بدون تردید آموزش و پرورش نقشی اساسی ایفا می‌کند بیان کرد: افزایش آسیب‌های اجتماعی تاثیر سویی بر تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد ولی با آموزش، زمینه پیشگیری دایره بزرگتری به خود می‌گیرد و با آموزش هر دانش آموز یک خانواده نیز بهره‌ور می‌شود.

کرمی با اشاره به اینکه آلودگی یک فرد به مواد مخدر حاصل یک فرایند است گفت: اگر آموزش‌ها به طور صحیح از دوره ابتدایی شروع شود به یقین مشکلات اجتماعی ناشی از مواد مخدر کمتر است.

وی با توجه طرح چهارگانه مراقبت از آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: طرح مدرسه عاری از خطر، طرح آموزش مهارت‌های مقابله‌ای، طرح آموزش مهارت‌های مراقبت از خود و طرح مدرسه مراقب اجتماع محور از طرح‌های چهارگانه مراقبت از آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از اجرای  طرح مدرسه عاری از خطر اعتیاد در آموزشگاه دوم متوسطه خبرداد  وگفت: طرح مدرسه عاری از خطر مواد مخدر و اعتیاد در 132 آموزشگاه دوره دوم متوسطه استان بوشهر اجرا می‌شود که در آن 13هزار 186 دانش آموز آموزش‌های لازم را  فرا می‌گیرند و این آموزش به مدت دو ساعت با سرفصل‌های ویژه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر است.

کرمی با اشاره به اینکه 158 مدرسه تحت پوشش طرح آموزش مهارت‌های مقابله‌ای قرار دارند افزود: به سبب اهمیت دوره متوسطه اول، مشاوران مدرسه از این دوره سازمان دهی می‌شوند و با همکاری این گروه،19 هزار و 883 دانش آموز در موضوعات ارتقا سطح مهارت حل مسئله، تصمیم گیری، تفکر انتقادی و کنترل هیجان در 2 جلسه کارگاهی آموزش می‌بینند.

وی با بیان اینکه طرح آموزش مهارت‌های مراقبت از خود در دوره ابتدایی اجرا می‌شود افزود: در این دوره سعی می‌شود خود ارزشمندی، تقویت اعتماد به نفس دانش آموز و تصمیم گیری آموزش داده شود و این طرح در 348 آموزشگاه دولتی با پوشش 52 هزار و 38 دانش آموز اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: طرح مدرسه مراقب اجتماع محور با همکاری نهادها برای کم کردن آسیب‌ها انجام می‌شود که 638 مدرسه استان را در بر می‌گیرد.

کرمی از توزیع بسته‌های آموزشی برای پیشگیری از اعتیاد در مدارس خبرداد و گفت: 4 هزار کتاب راهنمای پیشگیری اولیه از اعتیاد و 3 هزار لوح فشرده و بسته آموزشی ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی در مدارس برای والدین توزیع شده است.

وی تصریح کرد: ارتقای سطح سلامت جامعه و پیشگیری از گرایش دانش آموزانی که در خانواده‌های بد سرپرست، تک سرپرست، و یا بی سرپرست هستند به رفتارهای پرخطر از دیگر برنامه های مهم این اداره کل است.

کرمی بیان کرد: در کارگاه های آموزش والدین سه سر فصل پیشگیری از اعتیاد اولیه، مهارت‌های زندگی و آموزش سبک‌های فرزند پروری آموزش داده می‌شود که بیش از 100 جلسه آموزشی اجرا شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر