سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۰۹۳
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

فکرشهر: امام جمعه بوشهر با اشاره به بحران کم‌آبی در فصل تابستان در استان گفت: بخش زیادی از مشکل آب در استان بوشهر، سوء مدیریت مصرف، توزیع و حفظ آب است.

به گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهرضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این عرصه اظهار داشت:جهاد کشاورزی با فعالیت‌های گسترده خود به صورت مستمر با زندگی مردم در ارتباط مستقیم است و موفقیت وزارتخانه جهاد کشاورزی به معنای موفقیت نظام، رفاه و سلامت مردم است.

به نوشته تسنیم، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر تدوین سند دانش‌بنیان در عرصه فضای جهاد کشاورزی در تامین مایحتاج مردم افزود: تدوین سند و برنامه‌ریزی دانش بنیان همراه باپیوست‌های فرهنگی مورد نیاز، فعالیت جهادی، نظارت کارآمد و بازتولید پروژه‌های مورد نیاز در فضای جهاد کشاورزی بسیار ضروری است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در حوزه تغذیه و محصولات کشاورزی، دو عنصر سخت افزاری و دانش نرم افزاری مورد نیاز است تصریح کرد: در این حوزه موفقیت چندانی حاصل نشده و این به سبب نبود برنامه دانش بنیان است و در این زمینه باید حسب نیاز کشاورزان و مردم برنامه لازم ارائه  و طرح شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر جایگاه استان بوشهر در عرصه تولید محصولات متنوع کشاورزی گفت: با توجه به جایگاه این استان در عرصه تولید محصولات کشاورزی،از حیث کمیت و کیفیت در عرصه سرزمینی محصولات کشاورزی نیاز به تدوین سند قوی آمایشی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: باید در رابطه با کیفیت محصولات غذایی کار شود و در این رابطه باید فوق العاده نظارت کارآمد صورت گیرد.

امام جمعه بوشهربا بیان اینکه در ایران فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده بسیار زیاد است که سبب گرانی در محصولات می‌شود تاکید کرد: این مشکل باید با ایجاد بازارهای عرضه مستقیم محصولات و حذف واسطه‌ها برطرف شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نیازمند واردات محصولات از خارج کشور نیستیم افزود: در این شرایط که ایران توسط خیلی از کشورها تحریم است اگر مدیریت، برنامه ریزی و زیرساخت‌ها درست باشدنیازمند هیچ محصول غذایی از خارج از کشور نیستیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به مشکل کمبود آب در استان بوشهر و با تاکید بر توجه به مدیریت مصرف تصریح کرد: با توجه به وجود بحران آب در فصل تبستان در استان بوشهر بخش زیادی از مشکل آب، سوء مدیریت مصرف، توزیع و حفظ آب است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر