پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۰۹۸
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۷

فکرشهر: فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر گفت: طبق تفاهم‌نامه منقعد شده با کمیته امداد، سپاه پاسداران هزار واحد مسکن روستایی برای محرومان در استان بوشهر می‌سازد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، سردار علی رزمجو در نشست هم‌اندیشی برای ساخت این واحدهای مسکونی گفت: فلسفه انقلاب اسلامی رسیدگی به محرومان بود و سپاه و  کمیته امداد هم دو نهاد مولود انقلاب برای دفاع از انقلاب و رسیدگی به محرومان هستند.

وی با بیان اینکه سپاه در کنار دفاع از انقلاب، محرومیت‌زدایی را نیز در دستور کار دارد افزود: در همین راستا طی تفاهم منعقد شده با کمیته امداد یک‌هزار واحد مسکونی برای مددجویان در 303 روستای استان ساخته می‌شود.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) زیربنای هر واحد مسکونی را 50 مترمربع عنوان و اضافه کرد: این واحدهای مسکونی در طول یک سال  ساخته و اعتبار آن نیز از محل‌های مختلف تامین می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هم گفت: هم اکنون 6 هزار و 500 خانوار مددجو در استان مسکن مناسب ندارند که از این میان 3 هزار و 700 خانوار در روستاها سکونت دارند.

احمد لطفی افزود: پارسال در گام اول تامین مسکن این مددجویان 643 واحد مسکن روستایی در 308 روستا با مشارکت سپاه ساخته شد و در تلاش هستیم در مدت زمان 3 تا 5 سال نیاز همه محرومان به مسکن را مرتفع کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین طی تفاهمنامه منعقد شده میان فتاح رئیس کمیته امداد و استاندار بوشهر 2 هزار مسکن با مشارکت استانداری برای محرومان ساخته خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته بیش از 4 هزار و 300 خدمت مسکن در زمینه ساخت، تکمیل، تعمیر و مرمت انجام شده که 643 مورد آن با مشارکت سپاه انجام شده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با سپاه برای ساخت هزار واحد مسکن روستایی در استان اضافه کرد: این مسکن‌ها برای خانوارهایی با جمعیت دو نفر یا بیشتر شامل خانواده ایتام و خانواده‌های با سرپرست مرد و زنان سرپرست خانوار ساخته می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر