پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۱۰۳
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

فکرشهر: یک استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز باید باب مذاکره با کشورهای دنیا را به طور جدی باز کرد. دیگر با تیترهای درشت در روزنامه‌ها به ویژه علیه اروپا مسائل حل نخواهند شد. این قبیل رفتارها، مشکلات مردم را بیشتر می‌کند. شاید بعضی از آقایان به دلیل آن که وضع مالی خوبی دارند و به مشکلاتی که می‌تواند در آینده برای کشور به وجود آید، فکر نکنند اما مردم در مسائل مربوط به زندگی و معیشت خود مشکلاتی جدی دارند.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی در گفتگو با جماران، درباره لزوم حفظ وحدت و انسجام ملی در کشور گفت: وحدت در داخل کشور و میان مردم بسیار مطلوب است.  امروز ما به دو وحدت در کشور نیازمندیم؛ نخست وحدت میان احزاب و گروه های مختلف است که هر مقدار در چنین شرایطی، شکاف و اختلاف آنها کمتر باشد، به نفع ملت است و هر چه فاصله احزاب و گروه ها با دولت و حاکمیت کمتر باشد، امری مثبت است. یک وحدت دیگر «وحدت میان مردم و دولت است» که بسیار سخت است. امروز میان مردم و دولت چندان وحدتی احساس نمی شود. درست است که مردم در راهپیمایی های مختلف حاضر می شوند اما غالب افراد کشور به خاطر مشکلاتی که وجود دارد، گله مند و ناراضی اند. به ویژه در این روزگاری که هر روز ما شاهد افزایش لجام گسیخته قیمت ها هستیم، چنین وحدتی بسیار ضروری است.

این استاد حوزه گفت: درست است که افزایش قیمت دلار و سکه، مشکل مستقیم مردم نیست اما آثار تورمی بسیار بالایی برای آنها دارد و مسئولین باید فکری به حال فشارهایی که به ملت وارد می شود، با توجه به تحریم هایی که ممکن است شدیدتر شود، کنند. به تعبیر دیگر راضی نگه داشتن مردم سخت تر از برقراری وحدت با احزاب و گروه هاست. حل مشکلات کشور، دیگر با موعظه و بیان جمله «ما تحریم ها را تحمل می کنیم» میسر نیست.

وی در ادامه گفت: امروز باید باب مذاکره با کشورهای دنیا را به طور جدی باز کرد. دیگر با تیترهای درشت در روزنامه ها به ویژه علیه اروپا، مسائل حل نخواهند شد. این قبیل رفتارها، مشکلات مردم را بیشتر می کند. شاید بعضی ها به دلیل آن که وضع مالی خوبی دارند، به مشکلاتی که می تواند در آینده برای کشور به وجود آید، فکر نکنند اما مردم در مسائل مربوط به زندگی و معیشت خود مشکلاتی جدی دارند.

فاضل میبدی گفت: اگر خانواده ای بخواهد برای تامین جهیزیه دختر خود در چنین بازاری خرید کند، به ویژه اگر از میان طبقه متوسط جامعه باشد، با مشکلات عدیده ای روبه‌رو خواهد شد. وحدت نیاز به برداشتن گام عملی از سوی دولت دارد. اگر برای این کار به اقداماتی اقتصادی احتیاج باشد یا نیاز به مذاکره برای حل مشکلات ناشی از مناسبات بین المللی باشد، باید این کار انجام شود. متاسفانه با قهر کردن با دنیا، تا به امروز هیچ مشکلی از ما حل نشده است.

وی در پایان با بیان این که مشکل ما این است که در داخل کشور، هنوز مسائلی حل نشده باقی مانده اند، گفت: یکی از این مسائل، مسأله حصر است که نظام تاکنون درباره آن تصمیمی نگرفته است. مردم خواسته و مطالبه ای در این زمینه از دولت و حاکمیت داشتند اما هنوز اقدامی در قبال آن صورت نگرفته است. لذا تا زمانی که به این خواسته جزئی پاسخی داده نشده، نمی توان وحدت و همدلی در داخل کشور ایجاد کرد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر