جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۱۱۳
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱

فکرشهر: بخشدار ویژه خارگ گفت: نگهداری از آثار باستانی خارگ مطالبه جدی اهالی جزیره است.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمود رضایی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه ساماندهی میراث فرهنگی جزیره خارگ اظهار داشت: جزیره خارگ دارای فرهنگ غنی در حوزه آثار باستانی و میراث ایران اسلامی است و سند خلیج فارس یکی از این میراث بزرگ در این جزیره است.

وی افزود: آثار فراوانی در جزیره خارگ به ثبت ملی در میراث فرهنگی ایران اسلامی رسیده است که این نشان از قدمت این جزیره کهن است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: خواست اهالی شریف خارگ و خواست دولت نگهداری از آثار باستانی این جزیره کهن است که واقعا این خواسته به حق است و رایزنی هایی هم در این زمینه با اداره کل مربوطه صورت گرفته است و عزم دولت در حوزه میراث فرهنگی نگه داشت و حراست از این آثار غنی است.

رضایی ادامه داد: به زودی با هماهنگی صورت گرفته با مدیران ارشد استانی میراث فرهنگی در جزیره خارگ حضور پیدا خواهند کرد و از نزدیک موضوعات و مسائل میراث فرهنگی را در جزیره خارگ پیگیری خواهند کرد.

بخشدار ویژه خارگ با اشاره به ساماندهی و مستند سازی این آثار در جزیره بیان کرد: باید به صورت مستند از تمامی آثار مهم فرهنگی، دینی و باستانی این جزیره کتابچه ارائه شود تا بتوان بصورت ویژه در نگهداشت و شناسایی این آثار تلاش کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر