پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۱۲۰
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۶

فکرشهر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: تور گردشگری صيد و صيادی در فصل صيد ميگو در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، ناصر امیر زاده افزود: آمیختگی صيادی با محيط آرام و چشم نواز دريا و وجود آثار فرهنگی ناملموس و ملموسی مانند آواها، ترانه‌ها، گرگوربافی و توربافی در این شغل برای هر گردشگری جذابیت دارد.

وی ادامه داد: اگر با ديد گردشگري به فرایند صید نگاه کنیم، می‌توان فرصت‌هاي شغلی ديگری شامل عرضه مستقيم ماهی و ميگو، رستوران‌های دريايی و گشت‌های دريايی را به وجود آورد که همه اين عوامل باید در بسته گردشگری صيد و صيادی تعريف شود.

مديرکل شيلات استان بوشهر نیز گفت: تمام ظرفيت‌های خود را برای برگزاری تور گردشگری صید و صیادی به کار می‌گیریم و با ميراث فرهنگي و دیگر اداره‌ها در این زمینه همکاری خواهیم کرد.

عباسعلی زنده بودی با اشاره به اين‌که اداره کل شيلات سالانه جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌کند، بیان کرد: بهترين زمان براي تورگردشگری صیدوصیادی، زمان صيد ميگوست که به طور معمول در بازه زماني اواسط مرداد تا شهریور صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به گستره همسایگی استان بوشهر با خلیج فارس، افزود: با توجه به وسعت سواحل استان، توان برگزاری این تور در هشت شهرستان ساحلی وجود دارد.

 قرار است هفته آينده در نشست‌هایی با حضور اداره‌های مرتبط، طرح جامعی از تور گردشگري صيد و صيادي براي بازه زماني مرداد تا شهريور ارائه و سپس در کارگروه تخصصي گردشگري مطرح شود .

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر