پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۱۴۸
جمعه ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۲

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به تشکیل کارگروه سازکار با کم‌آبی گفت: در این کارگروه ۲۰ برنامه و طرح عملیاتی در کمیته استانی بوشهر آن تدوین شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، شاهپور رجایی در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهرمیزان آب مصرفی استان بوشهر سالانه را یک میلیارد و 20 میلیون متر مکعب دانست و اظهار داشت: از این میزان 102 میلیون متر مکعب از منابع داخلی و 900 میلیون متر مکعب از منابع سطحی است.

وی با بیان اینکه 41 درصد منابع سطحی برداشت می‌شود گفت:  54 درصدآب مصرفی استان بوشهر از منابع زیر زمینی، 41 درصد از منابع سطحی و 5 درصد از نمک‌زدایی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه 81 درصد آب استان بوشهر در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، بیان کرد: 12 درصد در بخش آب شرب و یک درصد نیز در بخش صنعت مصرف می‌شود.

رجایی از اجرایی شدن طرح سازگار با کم‌آبی خبرداد و افزود: برای اجرایی شدن این طرح در استان بوشهر 20 برنامه عملیاتی تعریف و تدوین شده است.

وی، اعتبار مورد نیاز برای عملیاتی شدن برنامه تدوینی سازگار با کم‌آبی در استان را 4300 میلیارد تومان دانست و گفت:از این میزان اعتبار 380 میلیارد تومان آن از منابع عمومی، بیش از 3 هزار و 400 میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانکی و 308 میلیارد تومان از روش سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین اعتبار می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به  تامین آب از طریق نمک‌زدایی آب دریا بیان کرد: بر اساس تدوین طرح سازگار با کم ‌آبی می‌توان با ظرفیت 172 هزار متر مکعب در روز آب از طریق نمک‌زدایی آب دریا تولید کرد که 45 درصد منابع آبی  استان تا سال 1404 شامل می‌شود.

رجایی با تاکید بر تفکیک آب آشامیدنی با دیگر مصارف افزود: در این زمینه طرح جداسازی آب فضای سبز شهرداری‌ها، آب فضای سبز و احشام روستاها تدوین شده که نقش مهمی در جبران کمبود آب آشامیدنی دارد.

وی، با اشاره به اجرای طرح آب آشامیدنی کارتی افزود: در راستای تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی ایستگاه آب کارتی در شهرستان جم ایجاد شد و به زودی در روستاهای این شهرستان اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر افزود: این طرح در دیگر شهرها و روستاهای استان به ویژه دیر، عسلویه، نخل تقی و مناطق پشتکوه دشتستان اجرا می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر