پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۳۴۵
سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

فکرشهر: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی دشتی گفت: 37.5 درصد آب در شبکه این شهرستان هدر می‌رود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالله خدادادی افزود: فرسودگی خطوط انتقال آب از یک سو و مصرف نادرست و انشعاب‌های غیرمجاز از سوی دیگر، مشکلاتی است که با آن رو به رو هستیم.

وی با اشاره به این‌که آب شهرستان از خط کوثر، ۱۶ حلقه چاه و پنج دهانه چشمه تامین می‌شود، بیان کرد: خط آبرسانی شهرستان دشتی ۶۵۶ کیلومتر است و به ازای هر نفر  250 لیتر آب تولید می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دشتی ادامه داد: امسال ۱۳ طرح عمرانی با اعتبار ۲۹۸ میلیارد و ۹۴۳ میلیون ریال اجرا می‌شود که تاکنون هشت طرح به مرحله تجهیز کارگاه رسیده است.

خدادادی، افزایش 250 مترمکعب به حجم مخازن زمینی ذخیره آب و هوشمندسازی ورودی آب در ۴۰ روستا را از دیگر برنامه‌های حوزه آبرسانی این شهرستان عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به این‌که 78درصد روستاییان شهرستان دشتی از شبکه آب آشامیدنی برخوردارند، گفت: 26 هزار و 703 نفر در 93 روستا سکونت دارند که 20 هزار و 653 نفر در 59 روستا از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دشتی یادآور شد: در این شهرستان 10 هزار و 539 فقره انشعاب وجود دارد که 95 درصد آن خانگی و بقیه صنعتی، تجاری، عمومی واداری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر