چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۶۵۴
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

فکرشهر: امام جمعه کنگان با تاکید بر حل بحران آب در کنگان گفت: افزایش تولید ۲ برابری آب از تاسیسات آب شیرین‌کن ۱۰ هزار متر مکعبی راه حل مشکل بحران آب در کنگان است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حجت الاسلام محمود محمودی در نشست بررسی وضعیت مشکلات شهرستان کنگان ایجاد اسکله را یکی از مطالبات مهم مردم ساحل نشین این شهر دانست و اظهار داشت: تجارت و صید و صیادی یکی از راه‌های اشتغال، تامین معیشت و توسعه کنگان است که در این زمینه وجود زیرساخت‌ها از جمله اسکله امری مهم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک دهه است برای ساخت اسکله کنگان کلنگ‌زنی شده است تاکید کرد: ایجاد اسکله رایگان یکی از وظایف مسئولان است که کلنگ‌زنی یک دهه مسئولان، برای این مهم تاکنون نتیجه نداده است.

امام جمعه کنگان آتش سوزی سال قبل در اسکله کنگان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: 30 تیر سال قبل آتش سوزی در اسکله کنگان رخ داد که برای جلوگیری از این حوداث باید راهکار اساسی ارائه شود اگرچه اقداماتی انجام شده اما هنوز خطر در اسکله مردم را تهدید می‌کند.

حجت‌الاسلام محمودی یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان کنگان را تامین آب آشامیدنی سالم دانست و افزود: بحران آب در همه نقاط استان بوشهر وجود دارد که باید در این حوزه راهکار اساسی، دانش بنیان، علمی و دقیق به ویژه برای کنگان ارائه شود.

وی، اصلاح شبکه آبرسانی کنگان در شهرها و روستاهای کنگان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: نوسازی شبکه آبرسانی نقش مهمی در کاهش بحران و توزیع عادلانه این ماده حیانی دارد که باید مورد توجه مسئولان  قرار بگیرد.

امام جمعه کنگان با اشاره به شیرین‌سازی آب دریا  برای تامین آب آشامیدنی ساکنان این شهرستان گفت: آب شیرین‌کن 10 هزار مکعبی کنگان راه‌اندازی شده که جوابگوی بخشی از نیاز مردم این شهرستان است.

حجت‌الاسلام محمودی با  تاکید بر افزایش ظرفیت تولید آب از تاسیسات آب شیرین‌کن کنگان افزود: کارخانه آب شیرین‌کن کنگان افزایش تولید 2 برابری آب دارد که اگر تعهدی برای خرید آب آن به مجری داده شود می‌تواند تولید آب در شبانه‌روز به 20 هزار متر مکعب افزایش دهد.

وی بیکاری جوانان کنگانی را یکی دیگر از معضلات مردم  این شهرستان دانست و خاطر نشان کرد: در شهرستانی که میزبان صنعت پارس جنوبی است هنوز جوانانش از بیکاری رنج می‌برند و اکنون یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم این شهرستان مشکل بیکاری جوانان است.

امام جمعه کنگان  با تاکید بر بازگرداندن نیروهای بومی کنگانی در فاز 19 پارس جنوبی گفت: نیروهای بومی تعدیل شده فاز 19 پارس جنوبی با تدبیر و حفظ کرامت، به سر کار خود بازگردانده شوند.

حجت‌الاسلام محمودی تحقق وعده وزیر ورزش و جوانان در ساخت فضاهای ورزشی در کنگان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد:توسعه ورزش همگانی و راه‌اندازی ورزش‌های ساحلی و حمایت صنعت از ورزش از مطالبات مردم کنگان است.

وی با تاکید بر حمایت صنایع پارس جنوبی از فعالیت‌ها و هیئت‌های ورزشی گفت:  وقتی ذوب آهن، فولاد مبارکه و پارس جنوبی و امثال آن از تیم‌های ورزشی حمایت مالی می‌کنند چرا از تیم‌ها و دسته‌های ورزشی شهرستان کنگان به عنوان میزبان صنایع عظیم نفت و گاز حمایت نمی‌شود؟

امام جمعه کنگان، مرمت و بازسازی مساجد قدیمی کنگان را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به ساخت فضاهای آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان در کنگان افزود:رشد 30 درصدی جمعیت دانش آموزی به سبب مهاجر پذیری کنگان، نیاز به فضای آموزشی را دو چندان کرده است که باید به این مهم توجه ویژه شود.

بیمارستان کنگان به امکانات مدرن مجهز می‌شود

سعید کشمیری با بیان اینکه این مرکز درمانی جوابگوی نیازهای درمانی منطقه جنوب استان بوشهر است اظهار داشت: بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان به‌عنوان بیمارستانی که بیماران جنوب استان به آن مراجعه می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در زمینه‌های تخصصی، پرستاری، خدمات اورژانس و بستری تقویت شود.

وی، بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان را متولی درمان در منطقه جنوب استان بوشهر دانست و افزود: از چند سال قبل تابه‌حال با همکاری وزارت نفت و بهداشت و درمان و مصوبه سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به منطقه، بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان به‌عنوان متولی درمان در منطقه جنوب استان بوشهر انتخاب‌ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های مهم در راستای مطالبات بیماران در بیمارستان کنگان تصریح کرد: طرح‌های مهمی در بیمارستان کنگان اجرا شده که توسعه بخش اورژانس، توسعه خدمات تخصصی و فوق تخصصی از آن جمله است و در هفته‌های آینده طرح‌های مهمی مرتبط با مسائل درمانی در این بیمارستان اجرا می‌شود.

کشمیری به رویکرد دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر برای تقویت بیمارستان کنگان اشاره کرد و گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان به‌عنوان بیمارستانی که بیماران شهرستان‌های جنوب استان ازجمله دیر، کنگان، جم و عسلویه به آن مراجعه می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است که در زمینه‌های تخصصی و فوق تخصصی، پرستاری، خدمات اورژانس و بستری تقویت می‌شود.

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان نیز عملکرد این مرکز درمانی را با توجه به حجم بسیار بالای مراجعان و تلاش متعهدانه پرسنل بیمارستان کنگان مثبت عنوان کرد و افزود: باوجود تلاش‌های ستودنی پرسنل این بیمارستان، نیازمندیم که در برخی از بخش‌ها تقویت شویم و بتوانیم خدمات بیشتر و بهتری را به مردم ارایه دهیم.

حسن حیدری برخی نیازمندی‌های این بیمارستان را با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر مطرح کرد و خواستار تقویت یا تأمین آن شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر