پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بالاخره امروز ـ شنبه ـ از نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان دشتستان که روز پنج شنبه ـ 14 تیرماه 97 ـ برگزار شده بود، خبری منتشر شد...
کد خبر: ۴۴۶۹۸
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۷

فکرشهر: بالاخره امروز ـ شنبه ـ از نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان دشتستان که روز پنج شنبه ـ 14 تیرماه 97 ـ برگزار شده بود، خبری منتشر شد.

به گزارش فکرشهر، در این نشست که با موضوع بحران آب دشتستان و برازجان و با حضور معاون امور عمرانی استانداری، فرماندار شهرستان، امام جمعه برازجان، مدیران آب استان، رؤسای شوراهای اسلامی بخش ها و شهرهای شهرستان و اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، راهکارهای حل بحران آب برازجان و دشتستان بررسی شده است و بر اساس خبری که پرتال فرمانداری دشتستان منتشر کرده، «تصمیماتی برای کاهش مشکلات آب آشامیدنی دشتستان اتخاذ شده است».

بر اساس این خبر، معاون امور عمرانی استانداری بوشهر در این جلسه گفت: بر اساس مشکل پدید آمده در تامین آب تاسیسات بوشیگان کازرون، تلاش مستمر صورت می گیرد تا چالش جدی پدید آمده حل شود.

مهرداد ستوده در ادامه گفت: برای حل مشکل فوری آب دشتستان به ویژه شهر برازجان، راهکارهایی اتخاذ شده که طی هفته جاری اجرایی می شود.

وی افزود: برای کاهش وابستگی آب آشامیدنی، دولت مجوز 85 هزار متر مکعب استحصال آب از آب شیرین کن را صادر کرده است که با به بهره برداری رسیدن تعدادی از آب شیرین کن های در دست اجرا، قطعا مشکلات کمبود آب حل می شود.

فرماندار دشتستان نیز در این جلسه ضمن بیان مشکلات جدی ایجاد شده در تامین آب آشامیدنی دشتستان به دلیل افزایش برداشت بی رویه آب توسط باغداران شهرستان کازرون در خصوص اقدامات انجام شده و توافقات صورت گرفته با مسئولان استان فارس و شهرستان کازرون سخن گفت و اظهار امیدواری نمود در روزهای آتی با جمع آوری موتور پمپ های غیرمجاز در مسیر رودخانه شاپور کازرون، وضعیت آبرسانی به دشتستان بهتر شود.

ارسلان زارع از بردباری و همکاری مردم شهرستان صمیمانه تشکر و قدردانی کرد و خواستار ادامه همکاری ها برای روزهای آینده تا رفع مشکل شد.

در این جلسه برای افزایش آب ورودی به شهر برازجان با تصویب شورای هماهنگی مدیریت بحران مقرر شد شهرستان دشتستان از خط کوثر سهمیه بیشتری دریافت کند؛ به این خاطر ظرف یک هفته عملیات اجرایی روی خط صورت می گیرد. علاوه بر چاه های در حال حفاری، مقرر شد 10 حلقه چاه جدید آب برای شهر برازجان به زودی حفاری و وارد شبکه شود.

همچنین، تصمیماتی برای کاهش مشکلات آب آشامیدنی سایر شهرهای دشتستان نیز اتخاذ و بر اجرای آن ها در اسرع وقت تاکید شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر