جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان:
کد خبر: ۴۴۷۵۳
يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

فکرشهر: مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: چتر حمایتی بیمه اجتماعی، روستاییان و عشایر گسترش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمد رضا واعظ مهدوی ظهر یکشنبه در حاشیه گرامیداشت روز دهیار در بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر یکی از دستاورد های انقلاب اسلامی است که موجب امنیت اجتماعی در فراز و فرود های اقتصادی خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر تصریح کرد: امسال برای نخستین بار ۳۰ هزار روستایی از این صندوق بازنشستگی خود را دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: بر این اساس با راه‌اندازی این صندوق افراد روستائی و عشایری که فاقد کارفرما بوده و از خدمات بیمه محروم بودند از بیمه و بازنشستگی برخوردار خواهند بود.

واعظ مهدوی تصریح کرد: طبق قوانین وضع شده در این راستا دولت سهم کارفرمایی بیمه شدگان روستایی، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و عشایر را می پردازد و روستائیان نیزسهم خود را که ماهانه معادل ۲۰ هزار تومان است پرداخت میکنند.

نگاه ویژه به مناطق محروم

وی با بیان اینکه اکنون تنها یک میلیون و ۶۵۰ هزار خانوار زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار دارند، گفت: اولویت صندوق بیمه اجتماعی روستائیان وعشایر مناطق محروم و کم برخوردار است.

وی با بیان اینکه امسال معادل پنج هزار میلیارد ریال بودجه تامین سهم کارفرما برای این صندوق مصوب شده است بیان کرد: انتظار می رود دهیاران، شهرداران، روحانیون و سایر عوامل دیگر مردم را با خدمات این صندوق آشنا کند.

فعالیت ۱۹۰۰ کارگزاری

واعظ مهدوی گفت: فعالیت یک هزارو ۹۰۰ کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور در امر اشتغال فراگیر روستایی از جمله دیگر برنامه های این صندوق در سالجاری است.

وی اضافه کرد: با توجه به سیاست دولت در امر اشتغال فراگیر روستایی تلاش می شود کارگزاری‌ها با ارائه طرح‌های اشتغال‌زا در فرایند ایجاد شغل نیز مشارکت داشته باشند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: در استان بوشهر ۲۰ کارگزاری فعال وجود دارد و تاکنون ۳۲۰ میلیارد ریال طرح از محل مشارکت روستائیان تصویب و اجرایی شده است.

بیمه ۲۴ هزار نفر در استان بوشهر

مهدوی خاطرنشان کرد: هرچند امسال بیمه ۲۴ هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری برای استان بوشهر پیش بینی شده است اما صندوق آمادگی دارد بین بالغ بر ۵۰ هزار نفر را زیر پوشش خدمات خود قرار دهد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر افزود: برای بیمه ۲۴ هزار نفر در استان بوشهر ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر