پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۸۱۶
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

فکرشهر: مدیرمنطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: این منطقه منظومه ای از امکانات علمی، تحقیقاتی، صنعتی، تولیدی، موسسه ها و نهادهاست که با هم افزایی و ایجاد تسهیلات حقوقی، اجرایی، ارتباطی و سرمایه گذاری باعث ارتقای بهره وری و توسعه اقتصاد دانش بنیان می شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، فرشته بیات روز سه شنبه در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: منطقه ویژه علم و فناوری باعث ارتقای جایگاه عناصر فعال حوزه دانایی در اقتصاد ملی، تقویت پیوند آنها با عرصه اقتصاد بین‌ الملل، زمینه ای برای جذب و حفظ سرمایه‌های

انسانی خلاق و شکل ‌گیری خوشه‌های صنعتی خدماتی و فناوری برتر شده که همین عوامل استان ها را به سمت توسعه، تولید، ثروت، رفاه ملی و ایجاد جامعه دانایی محور سوق می دهد.

وی بیان کرد: مناطق ویژه علم و فناوری به ‌منظور زمینه ‌سازی برای توسعه علم و فناوری در پنج استان کشور از جمله بوشهر از شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مجوز فعالیت دریافت کرده است.

مدیرمنطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: با توجه به نقش اثرگذار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌عنوان یکی از عناصر علمی و تحقیقاتی با سرمایه انسانی متخصص در منطقه ویژه علم و فناوری، پیش ‌بینی می شود از طریق سرمایه‌ گذاری برای تشکیل سازمان عامل منطقه ویژه

علم و فناوری خلیج‌ فارس بتوان ضمن ایجاد محیط مناسب برای کسب ‌وکار دانش‌ بنیان، رونق قابل‌ توجهی در بازار کار و کارآفرینی و در نهایت توسعه اقتصادی و اجتماعی استان بوشهر ایجاد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: منطقه ویژه علم و فناوری نقش مهم و کلیدی در توسعه دانایی محور استان دارد به همین دلیل توسعه این منطقه علمی از ضرورت ها و اولویت های استان است.

سعید کشمیری با تاکید براینکه جامعه دانایی محور جامعه ای دانش بنیان است افزود: منطقه ویژه علم و فناوری به‌عنوان حلقه ارتباطی صنعت و دانشگاه باید حضوری موثر در استان داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر