جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۸۲۶
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با کارهایی که از هفته گذشته شروع شده، وضع آب شهرستان دشتستان به سمت عادی شدن پیش می‌رود.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم گراوند در حاشیه نشست مدیریت بحران استان بوشهر، افزود: برای بهبود کامل وضع آب این شهرستان، بازه زمانی نمی‌توانیم اعلام کنیم اما می‌توانیم بگوییم با کارهایی که در دست انجام است تا هفته آینده نگرانی‌ها از وضعیت آب کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: بخش مهمی از آب دشتستان از کازرون تامین می‌شود که آن هم به شدت کاهش یافته به طوری که میزان آبدهی از این خط در سال‌های گذشته از 1700 لیتر در ثانیه به 400 لیتر در ثانیه رسیده است و باید منابع جایگزینی تعیین کنیم.

به نوشته صداوسیما، استاندار بوشهر تصریح کرد: یکی از منابع جایگزین در کوتاه مدت، حفر چاه در شهرستان است که در حال پیگیری است.

گراوند همچنین افزود: تلاش می‌کنیم با منابع محدودی که در اختیار داریم، اصلاح خطوط آبرسانی درون استان و صرفه‌جویی، شرایط را برای تامین آب مردم دشتستان بهتر کنیم.

او با اشاره به تلاش وزارت نیرو برای کمک به بهبود شرایط آبرسانی در استان بوشهر، بیان کرد: این وزارتخانه هم در زمینه شیرین‌سازی آب دریا و هم مهار آب‌های سطحی برنامه‌هایی در دست اجرا دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به پرداخت یارانه برای خرید تضمینی آب از آب‌شیرین‌کن‌ها، گفت: تا سال 1400، دولت باید برای تامین آب استان بوشهر از آب‌شیرین‌کن‌ها، نزدیک به 400 میلیارد تومان یارانه بپردازد.

گراوند تصریح کرد: اکنون طرح‌های سدسازی بزرگی در استان شروع شده، که در تامین آب آشامیدنی هم نقش دارند، هر چند که باید پیش از این‌ها ساخته می‌شدند.

وی به موضوع برق هم اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز به مدیریت مصرف برای پیشگیری از خاموشی، قرار شد اداره‌های استان همچنان مانند روزهای گذشته فعالیت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر