پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست خبری مدیران تامین اجتماعی استان بوشهر مطرح شد:
دارابی در پاسخ به سوال «فکرشهر» درباره نوبت دهی اینترنتی درمانگاه تخصصی برازجان که دچار مشکل و غیر فعال است نیز گفت: سیستم اینترنتی نوبت دهی مدت زمان طولانی نیست که شروع به فعالیت کرده و تنها قسمت استان که دچار مشکل است، برازجان است که آن هم تا آخر تیرماه درست می‌شود...
کد خبر: ۴۴۸۴۹
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر می گوید تامین اجتماعی یک سازمان غیردولتی و با استقلال مالی است و منبع مالی آن از سوی شرکا و کارفرمایان تامین می شود و از بیت المال نیست.

به گزارش فکرشهر، یونس خسروانی در نشست خبری که امروز ـ سه شنبه، 19 تیرماه ـ به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد، افزود: سه بخش بیمه، درمان و سرمایه‌گذاری، بخش های مختلف سازمان هستند که در استان ما مردم بیشتر با بیمه و درمان سروکار دارند.

وی افزود: در سال 96، سازمان 888 میلیارد تومان در دو بخش درمان و بیمه هزینه کرده است که 358 میلیارد تومان آن در بخش درمان و بقیه بیمه بوده است.

خسروانی با بیان این که در استان بوشهر، 15 شعبه بیمه ای تامین اجتماعی وجود دارد، گفت: در این استان، 330 هزار نفر بیمه شده اصلی داریم و 37 هزار نفر نیز مستمری بگیر وجود دارد و بر این اساس، در نرخ وابستگی یا پشتیبانی در کشور در رتبه اول هستیم.

وی اضافه کرد: میانگین این نرخ در کشور 7 است اما در استان بوشهر 19 است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر در بخش دیگر سخنانش گفت: دفتر کارگزاری برای شعبه 2 بوشهر، دشتستان و گناوه مشخص شده که در هفته دولت و هفته جاری در روز تامین اجتماعی شروع به کار خواهند کرد و هر کدام حداقل 10 نفر به طور مستقیم اشتغال زایی دارند.

خسروانی از طرح بخشودگی جرایم نیز خبر داد و افزود: طرح بخشودگی جرائم تا 10 تیرماه انجام شد که 24 میلیارد تومان درخواست بخشودگی به دفاتر ما داده شده است.

وی این را هم گفت که «طرح مشوق های بیمه ای برای دانش آموختگان دانشگاهی در حال اجراست و جزییات آن را می توانید از دفاتر یا سایت تامین اجتماعی مطالعه کنید.»

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر درباره بیمه کارگران نیز گفت: در استان بوشهر، 15 هزار نفر بیمه کارگری شده اند و در این بین شاید افرادی هم باشند که کارگر نیستند و خودشان را بیمه کرده اند ولی این طرح، به کارگران واقعی کمک زیادی کرده و آن ها را تحت پوشش قرار داده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر نیز گفت: در استان 3 بیمارستان داریم که شامل سلمان فارسی بوشهر با 186 تخت، مهر برازجان با 42 تخت و نبی اکرم عسلویه با 42 تخت است.

یلدا دارابی، گفت که «بیش از 3 میلیون مراجعه به بخش درمان استان در سال گذشته صورت گرفته و افزود: این آمار به نسبت سال قبل از آن، ۵ درصد رشد داشته است و در این بین، 30 هزار نفر بیمار بستری داشته ایم.

وی ادامه داد: همچنین بیش از یک میلیون نفر به پزشکان مراجعه کرده اند که 5.7 درصد افزایش و مراجعه به پزشکان متخصص نیز 3.9 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به آیتم های مختلف خصوصا ضریب اشتغال تخت، نیاز به طرح توسعه درمان مستقیم در استان لازم به نظر می‌رسد که در حال رایزنی در آن باره هستیم.

دارابی این را نیز گفت که « مجوز بیمارستان مقیاس کوچک بیمارستان های مهر برازجان و نبی اکرم عسلویه صادر شده و در مرحله نقشه کشی آن هستیم».

وی اضافه کرد: پروژه توسعه بیمارستان سلمان فارسی بوشهر نیز در دستور کار است تا از 186 تخت خوابی به 300 تخت خوابی افزایش یابد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر، از فعال بودن کلینیک ها و درمانگاه های تخصصی و بستری سرپایی استان نیز خبر داد و پیرامون کمبود متخصصین در کلینیک های تامین اجتماعی استان، اظهارداشت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قرار است این مشکل را حل کنیم به این ترتیب که به پزشکان آن شهرستان گفته ایم اگر می خواهند قراردادشان تمدید شود، باید هفته ای یک تا دو روز به کلینیک های تامین اجتماعی بیایند و بیماران تامین اجتماعی را نیز ویزیت کنند.

دارابی در پاسخ به سوال «فکرشهر» درباره نوبت دهی اینترنتی درمانگاه تخصصی برازجان که دچار مشکل و غیر فعال است نیز گفت: سیستم اینترنتی نوبت دهی مدت زمان طولانی نیست که شروع به فعالیت کرده و تنها قسمت استان که بخش کلینیک تخصصی اش دچار مشکل است، برازجان است که آن هم تا آخر تیرماه درست می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر