سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۸۵۰
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: با اتصال خط آبرسانی کوثر به شبکه آبرسانی دشتستان، این شهرستان از شرایط بحرانی آب خارج شد.

به گزارش فکرشهر، مهرداد ستوده در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به بحران کم‌آبی در دشتستان به ویژه شهر برازجان اظهار داشت: کاهش 50 درصدی انتقال آب از کازرون به بوشهر به عنوان یکی از منابع آبی استان بوشهر مشکلات بحران آب در استان به ویژه دشتستان افزایش داد.

وی از تلاش مسئولان برای رفع مشکل کم آبی در دشتستان خبرداد و بیان کرد: برای حل مشکل کم آبی دشتستان، بخشی از آب این شهرستان از خط آبرسانی کوثر تامین می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بااشاره به اینکه دشتستان از شرایط بحرانی آب خارج شد گفت: با اتصال خط آبرسانی کوثر به شبکه آبرسانی دشتستان، این شهرستان از شرایط بحرانی آب خارج شد.

ستوده از اجرای طرح آبرسانی از خط کوثر به این شهر خبرداد و اظهار داشت:  با اجرای این طرح مقداری از کمبود آب آشامیدنی دشتستان جبران شد که برای  بهبود این وضعیت طرح‌های مهمی تدوین و در حال اجراء است.

وی، با بیان اینکه  روزانه 200 هزار متر مکعب آب از سد و خط آبرسانی کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد به استان بوشهر منتقل می‌شود تصریح کرد: 60 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از خط آبرسانی کوثر تامین می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه روزانه انتقال آب  از کازرون به بوشهر به 40 هزار متر مکعب کاهش یافته است افزود: بر اساس توافق انجام شده روزانه باید 80 هزار متر مکعب از کازرون به بوشهر و دشتستان منتقل شود که اکنون به 50 درصد کاهش یافته است.

ستوده، با بیان اینکه شهرهای وحدتیه، دالکی، برازجان، آب‌پخش و شبانکاره از خط کازرون آبرسانی می‌شوند گفت: برای  حل بحران کم‌آبی عملیات حفاری 11 حلقه چاه آب در دشتستان آغاز شده که  به زودی وارد مدار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر