جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۸۵۳
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

فکرشهر: رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر با تاکید بر تفکیک آب فضای سبز از آب آشامیدنی بوشهر گفت: در این راستا ۳۰ میلیارد ریال برای احداث ایستگاه تصفیه‌خانه آب فضای سبز بوشهر تخصیص یافته است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، اکبر توسلی صبح امروز در نشست کمیسیون عمران شورای بوشهر با تاکید بر مشارکت با طرح‌های شرکت آب و فاضلاب برای جبران کمبود آب آشامیدنی شهروندان اظهار داشت: با توجه به بحران آب در کشور به ویژه استان بوشهر، مدیریت آبیاری فضای سبز می‌تواند اقدام مثبتی برای ذخیره آب مصرفی و جبران کمبود آن در شبکه آبرسانی باشد.

وی نیاز آب مورد نیاز فضای سبز شهر بوشهر در روز را  14 هزار متر مکعب دانست و تاکید کرد:  تامین آب از پساب فاضلاب برای فضای سبز شهر بوشهر مورد توجه است که ساخت تصفیه‌خانه در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر بیان کرد: بر اساس طرحی که به‌زودی مطالعه و اجرا می‌شود آبیاری فضای سبزشهری بوشهر با استفاده از پساب فاضلاب تامین می‌شود.

توسلی با تاکید بر تفکیک آب فضای سبز از آب آشامیدنی بوشهر گفت: در این راستا 30 میلیارد ریال برای احداث ایستگاه تصفیه‌خانه آب فضای سبز بوشهر تخصیص یافته است.

وی راهکار اجرایی تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهری را از محل منابع آب بازیافت شده شهری دانست و اظهار داشت: برای حل مشکل تامین آب فضای سبز شهری در شرایط کنونی بهترین راهکار استفاده از شیوه‌های پیشینگان و استفاده از بازیافت آب خام حاصله از فاضلاب شهری و استفاده بهینه از آب باران‌های فصلی است.

رئیس کمسیون عمران شورای بوشهر با بیان اینکه آب کالای یک بار مصرف نیست گفت: به طور قطع استفاده از پساب فاضلاب به منظور آبیاری فضای سبز می‌تواند شرایط بهتری را در زمینه توسعه فضای سبز بوشهر ایجاد کند.

توسلی خواستار همکاری و همراهی دستگاه‌های دست‌ اندرکار برای صدور مجوزهای لازم برای شهرداری بوشهر در زمینه برداشت از پساب برای مصارف شهری و آبیاری فضای سبز شد.

وی، تغییر در الگوی کشت را از دیگر موضوعات حائز اهمیت در زمینه کاهش مصرف آب دانست و گفت: با توجه به این نکته که شهر و استان بوشهر در یک منطقه گرم و خشک قرار دارد باید توقعاتی که از فضای سبز داریم را با سرمایه های‌مان هم سطح کرده و در اصلاح آن بکوشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر