جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۹۱۱
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

فکرشهر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده ۳ درصد اعتبارات قراردادهای نفتی و گازی وزارت نفت در استان بوشهر به اجرای طرح‌های عمرانی در محیط پیرامونی پروژه‌ها اختصاص می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، رضا عوض‌پور در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر در عسلویه با بیان اینکه این شهرستان روند توسعه و پیشرفت مطلوبی دارد اظهار داشت: اجرای زیرساخت‌های توسعه‌ای در عسلویه نسبت به میانگین استان بوشهر شتاب بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه متوسط نرخ رشد توسعه در عسلویه نسبت به میانگین استان بیشتر است نرخ رشد جمعیت در عسلویه را  در رتبه سوم استان دانست و خاطر نشان کرد: فعالیت کسب و کار و اشتغال در عسلویه دارای وضعیت مطلوبی است به‌گونه‌ای که نرخ بیکاری در عسلویه 7 درصد کمتر از میانگین استان بوشهر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر نرخ بیکاری در عسلویه 4 درصد و میانگین استان بوشهر را 11 درصد دانست و تصریح کرد:سه درصد فعالیت کشاورزی و صیادی استان بوشهر در عسلویه است و 9 درصد ظرفیت تولید گوجه فرنگی خارج از فصل استان در عسلویه محقق می‌شود.

عوض‌پور با تاکید بر توجه به نوسازی و بازسازی شبکه آبرسانی استان بوشهر افزود: فرسودگی شبکه آبرسانی به صورت میانگین دراستان بوشهر بالای 40 درصد است که این میزان در عسلویه 21 درصد اعلام شده که نشان از روند فعالیت نوسازی شبکه آبرسانی در عسلویه است.

وی، تقویت شبکه بهداشت و درمان در شهرها و روستاهای شهرستان عسلویه را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: از 190 کیلومتر راه‌های مواصلاتی شهرستان عسلویه 67 درصد آن راه اصلی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر اعتبارات عمرانی شهرستان عسلویه را در سال قبل 77 میلیارد تومان دانست و افزود: بیشترین سهم اعتباری در این شهرستان مربوط به بخش‌های آبرسانی، آموزش و پرورش و راهسازی است.

عوض‌پور از  نیاز 72 میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در عسلویه خبرداد و بیان کرد:148 پروژه عمرانی در عسلویه اجرایی شده که تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است.

وی از افتتاح 30 پروژه عمرانی عسلویه خبرداد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی 14 پروژه شهرستان عسلویه در هفته دولت و 16 پروژه در دهه مبارک فجر امسال افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با تاکید بر توجه به پیوست‌های فرهنگی اجتماعی صنایع مستقر در عسلویه از اختصاص اعتبارات وزات نفت به محیط‌های پیرامونی خبرداد و خاطر نشان کرد:بر اساس هماهنگی‌های انجام شده 3 درصد اعتبارات قراردادهای نفتی و گازی وزارت نفت در استان بوشهر به اجرای طرح‌های عمرانی در محیط پیرامونی پروژه‌ها اختصاص می‌یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر