پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۹۸۲
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

فکرشهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم در بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام مرتضی محمدیان اظهار داشت: مرحله استانی چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ۱۵ رشته و در قالب سه بخش آوایی انفرادی، معارفی و آواها و نغمات دینی چهارم مردادماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در دو بخش برادران و خواهران، خاطرنشان کرد: بخش آوایی شامل رشته‌­های قرائت ترتیل، تحقیق، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم است.

محمدیان با اشاره به اینکه یخش معارفی شامل رشته­ های تفسیر قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث و حفظ موضوعی قرآن است، افزود: بخش نغمات نیز شامل دعاخوانی، اذان، هم‌خوانی قرآن، انشاد انفرادی، همسرایی دو یا چند زبانه و مقطع خوانی گروهی قرآن کریم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بیان کرد: نفرات برتر مرحله استانی چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به مسابقات کشوری که مهرماه امسال در استان مرکزی برگزار می‌شود راه خواهند یافت.

وی اضافه کرد: مرحله استانی چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سالن های همایش شهید بهشتی و شهید مفتح دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و سالن اجتماعات اداره کل اوقاف استان برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدیان در ادامه با اشاره به در پیش بودن روز تکریم و بزرگداشت روز امامزادگان، ادامه داد: به همین مناسبت همایش بزرگداشت امامزادگان در استان بوشهر برگزار می شود.

وی افزود: در مراسم تجلیل از امامزادگان از خادمان و هیأت‌امنای نمونه تقدیر می‌شود و باید این را بدانیم که توفیق خدمت به فرزندان ائمه معصومین (ع) نصیب هر کسی نمی‌شود و خادمان به این مراکز نور علاوه خدمت به بقعه، به زائران کمک و خدمت‌رسانی می‌کنند و این بسیار حائز اهمیت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر