جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: جسد بی‌جان کوهنورد مفقود شده اهرمی در کوه‌های بیرمی پیدا شد...
کد خبر: ۴۵۰۱۴
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۳

فکرشهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: جسد بی‌جان کوهنورد مفقود شده اهرمی در کوه‌های بیرمی پیدا شد.

به گزارش فکرشهر، حسین درویشی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جسد بی جان محمد حبشی، کوهنورد مفقود شده اهرمی امروز توسط تیم های جستجو و نجات جمعیت هلال احمر در تنگ بنیون کوهای بیرمی پیدا شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اضافه کرد: صبح روز ۱۸ تیر ماه یک نفر عازم کوه‌های بیرمی از توابع شهرستان اهرم شد که بلافاصله پس از اطلاع از مفقودی این فرد، تیم های عملیاتی به منطقه اعزام وعملیات جستجو را آغاز کردند.

وی ادامه داد: گروه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر تنگستان و دشتی و دشتستان در این شش روز به جستجو و نجات مستمر و بی‌وقفه پرداختند که با توجه به مسیرهای سخت گذر منطقه، جستجو و نجات با کندی صورت می‌گرفت که در کنار جستجوی زمینی، تیم واکنش سریع استان نیز با بالگرد به ارزیابی هوایی منطقه برای تسریع در روند جستجو و نجات پرداختند.

درویشی بیان کرد: از ساعات اولیه امروز مصادف با ششمین روز از عملیات جستجو، ۹ تیم متشکل از نجاتگران جمعیت هلال احمر، کوهنوردان استان و تکاوران و پاسداران روند جستجو را در مناطق دیگر آغاز کردند.

وی افزود: در همین روند بی‌وقفه جستجو، ساعت هشت و ۱۰ دقیقه متاسفانه علیرغم همه تلاش‌های تیم‌های جستجو با جسد بی‌جان این کوهنورد مفقودی مواجهه شدند که هم اکنون در حال عزیمت به ارتفاع برای تحویل جسد این فرد به مراجع قانونی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر ضمن تسلیت به خانواده مرحوم حبشی، از مردم خواست از کوهنوردی در ارتفاعات ناشناخته بپرهیزند و تا جایی که ممکن است با هماهنگی هیئت کوهنوردی به مناطق کوهستانی عزیمت کنند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۶
مدتی است که کوهنوردی نیز همچون بسیاری مسائل دیگر در ایران، به سمت چشم و هم‌چشمی و ابداعاتی که برخی کوهنوردان به وجود آورده‌اند کشیده شده که این اصلاً وجهه‌ی مناسبی نداشته و بسیار تأسف‌بار است. امیدوارم روزی برسد که همه برای دل خودشان کوهنوردی کنند.»
مدتی است که کوهنوردی نیز همچون بسیاری مسائل دیگر در ایران، به سمت چشم و هم‌چشمی و ابداعاتی که برخی کوهنوردان به وجود آورده‌اند کشیده شده که این اصلاً وجهه‌ی مناسبی نداشته و بسیار تأسف‌بار است. امیدوارم روزی برسد که همه برای دل خودشان کوهنوردی کنند.»
اما محمد حبشی فرزند مصطفی همانند عارف حقیقی، یاد خدا، خلق، معرفت حق، بود .او با مطالعه  کتاب مصباح الشریعة. روزانه معیارهایی را در زندگی خود کشف میکرد .
حدیثی در مصباح الشریعه منسوب به امام صادق (علیه‌السلام) است که بیان می‌کند عارف بدنش با خلق است و دلش با خداست .

او در معرفت حق و عرفان، درک کرد   که قلب و روح انسان همواره با خدا باشد و در حالی که با خلق خداست، از یاد خالق غافل نباشد،  هر چه معرفت انسان بیش‌تر باشد، ارتباط و علاقه و انس او به حضور و لقای ‌حق افزون‌تر خواهد شد. یکی از مشخصه‌های عارفانه او  :  خلوتگاهش با ایزد منان  در کوه بود ، دوم : همیشه میگفت هر انسانی گذشته ای دارد و آینده ای دارد پس هیچکس را قضاوت نکنید . او درس نام افزار کامپیوتر میخواد و دو شیفت کارگری ،نظافت منزل ، پیک موتوری . آشپزخانه و.... بود ولی هیچگاه پول را برای خود نخواست.یکی از موارد: کمک به کمپ ترک اعتیاد بود و... که وقت نیست بگویم. او خلق خدا بود  و از میان خلق به یاد خالق بود.او شکرگزاری خدا را در کوهستان  هنر میدانست؛ و همیشه میگفت گرنه عزلت گزیدن و به گوشه‌ای خمیدن (که مسلک اغلب صوفیه است) با عرفان واقعی سازگاری ندارد.او کمک به همنوع خود و و ارتباط داشتن با درد همنوعان خود را نیایش میدانست .تا کسی دعا یا نفرین یا غیبت کسی را میکرد از آن مجلس بلند میشد .و کسی دعا میکرد انشاء الله مشکل شخصی حل شود میگفت دستهایی که خدمت میکنند  مقدس تراز زبانی است که فقط دعا میکنند و ... وقت تنگ است که از خصوصیات اخلاقی ایشان بگویم
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر