شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»:
فکرشهر: آن دو درصد کاهش کجا رفته و چه می شود که با وجود آن، برق قطع می شود در حالی که سال قبل، 2 درصد بیش از این در استان بوشهر برق مصرف می شده و قطعی نبوده؟
کد خبر: ۴۵۰۲۴
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۵

فکرشهر ـ نرگس محمدزاده فرد*: 1. در خبرها آمده بود در دمای 35 درجه در کانادا، بیش از 70 نفر فوت کرده اند و این کشور در حالت آماده باش قرار گرفته است. مرگ در دمای 35 درجه سانتیگراد و بدون این که آب یا برق آنان قطع شده باشد؛ آن هم در کشوری با حداکثر سرسبزی و فضای سبز و تنها در اثر گرمازدگی؛ در دمایی که برای اهالی استان بوشهر، به نوعی «خوب» به حساب می آید.

2. گرمای هوای کل کشور در این روزها و سال ها، افزایش مصرف برق کشور را در پی داشته، به نحوی که برخی روزها به خط قرمز نزدیک شده است؛ به این معنا که میزان مصرف برق به میزان تولید آن در کشور نزدیک شده است و همین هم باعث شده برخی اوقات، با قطعی برق مواجه باشیم. اما طبق آمار وزارت نیرو، با کاهش ساعت کاری اداره های پایتخت، پیک مصرف برق در کشور کاهش یافته و این روزها قطعی و خاموشی در کشور در حال کاهش است.

3. در همین راستا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر نیز گفته «با تغییر صورت گرفته در ساعت کار اداره ها، رشد پیک بار مصرف برق این استان در مقایسه با سال گذشته منفی شده است». امراله پاراد به ایرنا گفته «این رشد پیک بار منفی در حالی رقم خورد که با توجه به افزایش شمار مشترکان پیش بینی رشد پیک بار مثبت 8 درصد را داشتیم». او گفته که کاهش مصرف پیک، 2 درصد بوده است.

4. پیک مصرف برق در کل کشور، افزایش داشته و در استان بوشهر کاهش؛ طبق گفته آقای مدیرعامل، در استان بوشهر انتظار می رفت که 8 درصد افزایش پیک داشته باشیم. طبق منطق، استان و شرکت برق باید برای این 8 درصد افزایش خود را آماده می کرده؛ اگر آمادگی برای افزایش 8 درصدی پیک مصرف وجود داشته، الآن در استان بوشهر، 10 درصد از پیک مورد انتظار، مصرف برق کم تر شده و اگر هم این آمادگی وجود نداشته که در کنار گفتن «وامصیبتا»، باز هم 2 درصد پیک مصرف برق در استان بوشهر، کم تر بوده است.

5. این تابستان و تیرماه، با وجود کاهش 2 درصدی پیک مصرف به نسبت سال گذشته، قطعی های مکرر برق مردم استان بوشهر را به شدت کلافه کرده است. هر روز، برق قطع می شود و حتی برخی محلات قطعی برقشان، دو بار در روز است. این در حالی است که دمای هوا در استان بوشهر و به خصوص برازجان و دشتستان، بالای 50 و 52 درجه است و همه اسناد موجود نیز بر این امر گواهی دارد به نحوی که برازجان، در روزهای اخیر، گرم ترین شهر کشور اعلام شده است. از سوی دیگر بی آبی و بحران آب نیز مردم را کلافه کرده است به نحوی که در اعتراض به این وضعیت به خیابان ها آمده و تجمع اعتراضی برگزار کرده اند. آب نیست و هر چند روز یک بار هم که وصل می شود، برق قطع می شود و مردم نمی توانند آب گیری کنند، چرا که تنها با کمک پمپ می توان منبع آب را برای روزهای بی آبی پر کرد که نبودن برق، مانع این امر می شود. از سوختن وسایل برقی مردم و پاسخگو نبودن مسوولان برقی نیز فعلا می گذریم؛ هر چند این امر، خود می تواند یک چالش عظیم باشد.

6. اوایل خردادماه، وزیر محترم نیرو به استان بوشهر آمد و در حالی که از هواپیما به ماشین خارجی کولردار منتقل و از آنجا به هلی کوپتر و سپس به همان خودروی خارجی و بعد هم به سالن های خنک فرمانداری و استانداری با کولرهای ایستاده و دمای پایین منتقل شده بود، زبان به گلایه گشوده بود که «اینجا خیلی سرد است و باید در مصرف برق صرفه جویی کنید»!
مسوولان برقی استان بوشهر، پس از اعتراضات گسترده مردم که حداقل قطعی را اطلاع دهید، روز شنبه ـ 23 تیرماه ـ جدول قطع برق را منتشر کرده اند که طی آن قرار است برق هر روز و هر بار دو دفعه به مدت یک ساعت و 20 دقیقه قطع شود؛ در دمای بالای 50 درجه و تَش باد و بحران آبی!! که اعتراضات مردمی را در پی داشته است و این سوالات را در ذهن ایجاد می کند که با وجود اعتراف مدیرعامل برق استان بوشهر مبنی بر منفی بودن پیک مصرف برق در استان بوشهر، چرا چنین قطعی هایی در استان رخ می دهد؟ آن دو درصد کاهش کجا رفته و چه می شود که با وجود آن، برق قطع می شود در حالی که سال قبل، 2 درصد بیش از این در استان بوشهر برق مصرف می شده و قطعی نبوده؟ { به این که در استان بوشهر بیش از 3600 مگاوات برق تولید می شود در حالی که طبق گفته خود آقای مدیرعامل، پیک کل بار برق مصرفی استان بوشهر با در نظر گرفتن همه مجموعه از جمله صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، کارخانه‌های سیمان و واحدهای تولیدی 1835 مگاوات است هم در اینجا نمی پردازیم.}
آیا هدف افزایش نارضایتی های مردمی و ناامید کردن آن ها، نه تنها از مسوولان استانی و دولت که از حکومت و نظام است و هدایت آن ها از درِ اداره های آب به درِ سایر ارگان ها و سازمان ها و نگه داشتن مردم در خیابان و ریختن هیزم در آتش خصومت دشمنان نظام و ممکلت یا وادار کردن مردم به مهاجرت برای حفظ جان و نجات از این گرما و بی آبی و خالی کردن مرزهای ایران اسلامی آن هم در مرز حساسی چون خلیج فارس؛ یا شاید هم رقص خوش مدیران برای آقای وزیر نیرو؟!

*مدیرمسوول هفته نامه «به فکرشهر» و پایگاه خبری تحلیلی «فکرشهر»
 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۶
این نهایت بی کفایتی استاندار و نمایندگان استانمونه که عرضه ندارن حق استان بوشهر رو بگیرن... باید این 5 نفر کفن بپوشن و برن در دفتر وزیر نالایق نیرو و داد بزنن و بگن تا وضعیت آب و برق استان بوشهر رو حل نکردین از جامون تکون نمی خوریم. ولی حیف و صد حیف که هیچ کدون از این خانم و آقایان لیاقت خدمت به مردم رو ندارن
طومار نویسی و اطلاع رسانی حق مردم است
|
-
|
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۲
اگر چنین است که مردم استان و شهر و شهرستان با مصرف انرژی برق کمتری نسبت به سال قبل، قطعی بیشتری دارند و سهم آن ها به جاهای دیگر میرود حق آنهاست است که طوماری با امضای جمعی به بالاترین مقامات فرستاده شود و وضعیت فلاکت بار زندگی شان را به اطلاع برسانند
خدمتگزار و دلسوز
|
-
|
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
خدمتگزار و دلسوز
ما از مسؤلین، این خدمتگزاران دلسوز هیچ انتظاری نداریم؛ همینقدر که سالم باشند برای ما کافی است . خدا از عمر ما کم کند و به آنها بدهد
ز روزگار جوانی خبر چه می پرسی
چو برق آمد و چون ابر نو بهاری رفت
ناشناس
|
-
|
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
احسنت,مدیران استان بوشهر همیشه واسه اقایان پایتخت نشین فقط خوش خدمتی میکنن در حالی که اونها هیچ اهمیتی بهشون نمیدن,به جای اینکه نردم دیار خودشون رو حمایت کنن ,واقعا تاسف بار است که ریشه خودت را ول کنی و دنبال یک غریبه بری که اگر اونها بودن الان با هزاران دادوفریاد  کاری میکردن که وزیر بابت این حرفش عذرخواهی ازشون کنه

 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر