جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۰۳۹
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به پیش بینی برداشت ۱۶۰ هزار تن خرما از نخیلات استان گفت: برداشت محصول «خارک» به عنوان نخستین محصول نخیلات استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به وجود شش میلیون اصله نخل در 34 هزار  هکتار اراضی استان اظهار داشت: از این میزان اراضی نخیلات بیش از 5 میلیون نخل آن در سطح 30 هزار هکتار بارور است.

وی با بیان اینکه استان بوشهردر تولید خرما رتبه دوم در کشور دارد از برداشت خارک به عنوان نخستین محصول نخیلات خبرداد و افزود:  برداشت محصول «خارک» به عنوان نخستین محصول نخیلات استان بوشهر آغاز شد که پیش بینی برداشت 9 هزار تن می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به برداشت رطب به عنوان دومین محصول نخیلات گفت: این محصول اواخر تیرماه برداشت آن آغاز می‌شود.

عمرانی با اشاره به اینکه محصول خارک به استان‌های اصفهان، فارس، خوزستان و شهرهای مختلف بوشهر عرضه می‌شود گفت: پیش بینی می‌شود 45 هزار تن رطب از نخیلات استان برداشت شود که این محصول به تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، مشهد و خوزستان صادر می‌‌شود.

وی با اشاره به برداشت خرما از اواخر شهریور ماه خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود امسال 160 هزار تن خرما از باغات استان برداشت شود که نسبت به سال قبل افزایش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر،شهرستان دشتستان را با داشتن بیش از 70 درصد نخیلات از جایگاه مهمی در این عرصه دانست و تصریح کرد:  بیشترین محصول نخیلات  در دشتستان و تنگستان برداشت می‌شود که کبکاب، شکری و خاصویی مرغوبترین رطب استان و برهی، بریم، شیخالی و حاج باقری از بهترین خارک استان معرفی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر