پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۰۹۷
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

فکرشهر:رئیس دادگستری شهرستان دیر گفت: شهرستان دیر در صدر معوقات بانکی استان بوشهر قرار دارد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر؛عیسی نوشاد عصر سه‌شنبه در نشست با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: تحقق عدالت و اجرای عدالت در جامعه اسلامی از اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی که با تقدیم خون هزاران شهید این امر محقق شد و دستگاه قضایی در قبال این مسئله مهم احساس وظیفه می کند.

شهرستان دیر در صدر معوقات بانکی استان بوشهر قرار دارد
وی با بیان اینکه شهرستان دیر در سامانه «ثنا»(ابلاغ الکترونیکی اوراق‌های قضایی) میان شهرستان‌های این استان مقام نخست را کسب کرده است، افزود: افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها، کاهش اطلاع دادرسی، تکریم ارباب رجوع و حفظ بیشتر حریم خصوصی افراد از اهداف راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک است.

نوشاد با بیان اینکه این سامانه بستری را فراهم کرده است که دستگاه قضایی بتواند، شیوه دادرسی را ارتقا ببخشد، اظهار داشت: شهروندان بدون داشتن پرونده های قضایی نیز می‌توانند با نام نویسی در سامانه «ثنا» نسبت به دریافت امکانات نرم افزاری الکترونیکی اوراق قضایی اقدام کنند تا هر موقع لازم شد از این امکان بهره مند شوند.

وی افزود: ثنا به نفع همه مردم است و در صورت ثبت نام و شکایت بصورت غیابی یک پیامک برای افراد ارسال می‌شود و به این ترتیب در هر جا باشند می‌توانند از دعوای خود مطلع شوند و در آینده نیز با توجه به اجرای ابلاغ الکترونیکی اوراق قضاییدیگر شاهد صدور آرای غیابی نخواهیم بود.

ثبت‌نام ۴۰۰۰ دیری در سامانه الکترونیک قضایی

رئیس دادگستری شهرستان دیر گفت: تمام مردم می‌توانند در این سامانه ثبت نام کرده و  ثبت نام برای همه شهروندانی که دارای پرونده در محاکم قضایی هستند، وکلا و کارشناسان حقوقی الزامی است.

وی با بیان اینکه همه مسئولان، نهادها و ادارات، مردم را برای ثبت نام در این سامانه ترغیب و نسبت به مزایا و محاسن آن آگاه سازند، اظهار داشت: خودداری از مراجعه به سامانه یا ثبت نام در آن از این پس قطعا مشکلاتی را برای مراجعان به دستگاه قضایی فراهم خواهد ساخت و حتی ممکن است موجب تضییع حقوق آنها شود، تاکید این است که مردم شریف در اسرع وقت به روش های گفته شده در این سامانه ثبت نام کنند.

نوشاد با بیان اینکه تا کنون در سطح شهرستان دیر بیش از ۴ هزار نفر در سامانه الکترونیک قضایی شهرستان، ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان دیر، بعد از ظهرها به منظور خدمات دهی به کارمندان ادارات و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باز و در حال خدمات رسانی خواهد بود.

رئیس دادگستری شهرستان دیر،با بیان اینکه شهرستان دیر در صدر معوقات بانکی استان بوشهر قرار دارد، اظهار داشت: بانک‌های شهرستان دیر اگر قصد دارند معوقات خود را پایین بیاورند و با بدهکاران گمنام مواجه نشوند مردم و مشتریان خود را ملزم به ثبت نام در سامانه ثنا کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر