چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۰۹۹
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

فکرشهر: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر گفت: ۹۳ درصد پرونده‌های قضایی که به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها ارجاع داده شده به مصالحه و سازش ختم شده است.

به گزارش فکرشهر از پلیس، سرهنگ سید احمد موسوی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای جلوگیری و رفع مشکلات، سازگاری و برخورد موثر و منطقی با موقعیت های گوناگون و تامین بهداشت و سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی افراد جامعه، متخصصان مشاوره و مددکاری اجتماعی می توانند کمک شایان توجهی ارائه کنند.

وی گفت: اگر چه ممکن است مفهوم زندگی برای هر فردی متفاوت از دیگری باشد، اما شرط اساسی زندگی توام با آسایش، نشاط، پیشرفت، موفقیت، رشد و کمال برخوداری از سلامت، بهداشت و امنیت جسمانی، روانی و اجتماعی است.

موسوی گفت: از طرفی تغییر و تحولات سریع علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که گاه سرعت آنها به مراتب از سرعت کسب مهارت های مقابله ای با شرایط به وجود آمده بیشتر است و به علاوه پیشامدهای غیرمنتظره از قبیل جنگ، زلزله، بیماری و تصادف، پیچیدگی ارتباطات اجتماعی و تهاجم فرهنگی در عصر کنونی، مشکلات گوناگونی در زمینه معیشتی، تحصیلی، شغلی، خانوادگی، تصمیم گیری، ارتباطی، عاطفی، روانی، رفتاری و اخلاقی برای بسیاری از افراد به وجود آورده و سلامت بهداشت و امنیت جسمانی ،روانی و اجتماعی افراد را دچار آسیب کرده است.

معاون اجتماعی پلیس بوشهر تصریح کرد: ارتقای بهداشت روانی جامعه و آموزش مهارت های زندگی به افراد می تواند به کاهش آسیب های روانی- اجتماعی و در نهایت کاهش جرایم منجر شود.

توسعه خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی

وی ادامه داد: یکی از راه‌های ارتقای بهداشت روانی جامعه، توسعه خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی در جامعه است و با توجه به اصل «تقدم پیشگیری بر درمان» یکی از اهداف ایجاد مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری ها ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی است که حاصل آن ایجاد مصالحه و سازش و در نتیجه کاهش آسیب های روانی ، اجتماعی و کاهش بار قضایی پرونده ها بوده که با صرف کمترین هزینه ،بیشترین سودآوری اجتماعی را داشته است.

سرهنگ موسوی تاکید کرد: این رویکرد، نیروی انتظامی را به سمت پیشگیری اجتماعی هدایت کرده و مشاوره و مددکاری اجتماعی ابزار بسیار مناسبی در راستای این هدف ارزنده است.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال جاری هزار و ۶۷۳ نفر به مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری ها مراجعه کرده‌اند که ۹۳ درصد پرونده های قضایی که به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها ارجاع داده شده به مصالحه و سازش ختم شده است.

توسعه برنامه‌های آموزشی

معاون اجتماعی پلیس بوشهر اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات مرکز مشاوره در سطح استان برگزاری جلسات آموزشی بهداشت روان کارکنان و خانواده های آن و همچنین در کلانتری و پاسگاه ها است.

موسوی اضافه کرد: از دیگر اقدامات مرکز مشاوره برگزاری جلسات مشاوره فعال در مدارس، کانون‌ها، مساجد و مراکز بهداشت در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی، ارتباطی و آموزش پیش از ازدواج به زوجین است.

وی گفت: برگزاری مشاوره گروهی و برگزاری همایش و کارگاههای آموزشی برای عموم مردم با محوریت آموزش مهارت های زندگی و ارتباطی، برگزاری کارگاه آموزشی با هدف ارتقا دانش و تخصص مشاوران و مددکاران و آشنایی با رویکردهای نوین درمانی، مصاحبه با مجرمین خاص، چاپ و توزیع فصلنامه پیام مشاور نیز از دیگر اقدامات مرکز مشاوره است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر