پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار محیط زیست
در جلسه شورای سلامت خرمشهر مطرح شد؛
کد خبر: ۴۵۱۰۸
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

فکرشهر: شورای سلامت خرمشهر مقرر کرد در صورت بی توجهی شهرداری به پدیده سگ‌های ولگرد با این سازمان برخورد قضایی انجام شود.

به گزارش فکرشهراز مهر، شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر که در مرکز بهداشت خرمشهر برگزار شد به موضوع سگ های ولگرد پرداخته شد. رای منفی دادستان شهرستان خرمشهر در خصوص صدور مجوز بیشتر برای اتلاف سگ های ولگرد را عمده دلیل توقف این امر اعلام و زنده گیری و عقیم سازی با کمک بخش خصوصی و مساعدت شهرداری، منطقه آزاد اروند و دیگر دستگاه ها به عنوان گزینه های جایگزین مطرح شد

برخورد با شهرداری خرمشهر به خاطر سگ های ولگرد .

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در این خصوص اظهار کرد: شکایات مردمی بسیاری در خصوص موضوع سگ های ولگرد به مرکز بهداشت می رسد که مردم خواهان رفع مشکل سگ های ولگرد هستند ولی در صورت عدم اقدام شهرداری در این خصوص شورای سلامت ناچار به برخورد قضایی با شهرداری به عنوان متولی انجام کار خواهد بود.

فرشید بهشتی با اشاره به برگزاری جلسات پیشین برای تامین هزینه های مورد نیاز برای اجرای طرح زنده گیری سگ های ولگرد خواستار رفع مشکل تا ۲۵ مرداد شد.

وی به موضوع انهار روباز هم پرداخت و گفت: انهار روباز در خرمشهر و مینوشهر طی سال گذشته جان سه کودک را گرفت و لایروبی و نصب گاردریل به عنوان جلسه شورای سلامت شهرستان خرمشهر مصوب شده که در خرمشهر جهادکشاورزی و شهرداری متولی انجام کار هستند که باید این کار هرچه سریعتر انجام شود.

بهشتی در ادامه به مشکل شوری آب پرداخت و با اشاره به رفع این مشکل در شهرستان از ثبت EC دو هزار میکروموس برای آب شهری خبر داد.

وی از ثبت نشدن هیچ موردی از ایپدمی بیماری های عفونی روده ای ناشی از آب در خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: موردی از اپیدمی ناشی از آب در مدت بحران آب مشاهده نشد اما مواردی از بیماری های گوارشی فصلی که هر سال در این فصل ایجاد می شود وجود داشته که ارتباطی به آب ندارد.

با وجود پائین آمدن شوری آب شهری هنوز در برخی مناطق روستایی که از تاسیسات حفار شرقی آب دریافت می کنند، مشکل شوری آب پابرجاست.

رئیس آبفار خرمشهر از اتصال آب غدیر به تاسیسات آبرسانی حفارشرقی به عنوان اقدام دولت برای رفع مشکل اشاره و اظهار کرد: طرح اتصال آب غدیر به حفار شرقی از تیر ماه و به طول ۹ هزار و ۴۰۰ متر آغاز شد که تا کنون هفت هزار و ۸۰۰ متر خط لوله اجرا شده است.

علی حزباوی با بیان اینکه کلر در شوری بالا موثر نیست، افزود: کلرزنی در تاسیسات آب روستایی حفار با این میزان شوری بی معناست و باید کیفیت آب بهبود یابد با این حال کلر زنی به صورت مستمر اجرا می شود.

وی در ادامه کیفیت آب در روستاهای غرب کارون را مطلوب و حتی بهتر از آب شهری خرمشهر اعلام کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر