جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۱۵۷
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۰

فکرشهر:  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: نخستین کارگاه تخصصی صداسازی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حمیده ماحوزی صبح چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: با حضور استادان مطرح قرآن در استان بوشهر نخستین کارگاه تخصصی صداسازی ۲۸ و ۲۹ تیرماه برگزار می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بیان کرد: فرهنگ به تنهایی در جامعه تعیین کننده نیست ولی در کنار سایر عوامل می تواند به لحاظ شکلی و محتوایی بر جامعه تأثیرات فراوان بگذارند.

ماحوزی افزود: هجمه ها و مسائل زیادی امروزه در جامعه وجود دارد که این نشست‌ها می‌تواند تاثیرات مثبتی را در این راستا در پی داشته باشد.

وی در ادامه به روز شورای نگهبان اشاره کرد و یادآور شد: شورای نگهبان جایگاه خطیری در جامعه دارد که با تصمیمات درست و کارشناسی از انحرافات نظام جلوگیری می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به تشریح برنامه های فرهنگی و هنری دهه کرامت پرداخت و بیان کرد: برنامه های مختلف و متنوعی در این دهه تدارک دیده شده که از فردا با برگزاری جشنواره مشاعره دانش آموزی استانی رضوی برگزار می‌شود.

وی به برگزاری نهمین جشنواره استانی مشاعره دانش آموزی رضوی اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین و گسترش آموزه‌های رضوی عنوان کرد و افزود: این جشنواره ویژه همه دانش آموزان مقاطع تحصیلی استان بوشهر است.

وی اضافه کرد: در مرحله تلفنی این جشنواره ١١٠ شرکت کننده از سراسر استان بوشهر ثبت نام کرده بودند که پس از داوری و جمع بندی ۴۶ نفر موفق به کسب امتیازات لازم برای حضور در مرحله پایانی جشنواره شدند.

ماحوزی بیان کرد: در پایان نهمین جشنواره استانی مشاعره دانش آموزی رضوی جوایز نفیسی به پنج نفر اول جشنواره اهدا می شود و نفر اول به جشنواره ملی مشاعره رضوی راه می یابد.

تشریح برنامه جشن‌های زیرسایه خورشید

دبیر جشن‌های زیرسایه خورشید استان بوشهر نیز در این نشست گفت: هم‌زمان با ولادت کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیه کاروان‌های «زیر سایه‌ی خورشید» فعالیت خود را آغاز کردند.

اکبر قائدی با اشاره به برگزاری جشن‌های زیرسایه خورشید با رویکرد مردمی اضافه کرد: این جشن‌ها همزمان با نقاط مختلف کشورمان در دیگر کشورها نیز برگزار می‌شود که آثار و برکات بسیار زیادی دارد.

وی از برگزاری ۳۰۰ برنامه جشن‌های زیرسایه خورشید در ۸۰ نقطه استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: بوشهر هر ساله از استان‌های پیشتاز در برگزاری جشن‌های زیرسایه خورشید بوده است.

دبیر جشن های زیرسایه خورشید استان بوشهر گفت: این برنامه‌ها به مناسبت دهه کرامت از سالروز میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود.

وی گفت: امسال  ۹ خادم رضوی، سه مبلغ و یک مدیر کاروان از آستان قدس رضوی به استان بوشهر اعزام می‌شوند و در قالب سه تیم به همه شهرستان‌های استان اعزام و برنامه‌های مردمی و جشن زیر سایه خورشید با حضور آنان برگزار می‌شود.

قائدی اضافه کرد: حضور در روستاهای محروم، عیادت از بیماران، دیدار با ایتام و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، دیدار با علما، اصناف و بازاریان، شرکت‌ها و صیادان از مهمترین برنامه‌های فرهنگی ستاد زیر سایه خورشید در استان بوشهر است.

در حاشیه این نشست علاوه بر ارائه گزارش از سوی سید نصرالله بصری عضو شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در خصوص فعالیت های صورت گرفته در خصوص فرهنگ استان، رئیس سازمان بهزیستی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به بیان نظرات خود پرداختند.

همچنین همه اعضاء در خصوص نام فرودگاه بوشهر که بیش از نیم قرن سابقه دارد نظرات خود را بیان کردند که در پایان رای گیری نام «فرودگاه شهید ابوتراب عاشوری» به تصویب رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر