جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۱۹۱
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۵

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به اینکه قلعه محمدخان دشتی از آثار تاریخی و فرهنگی استان بوشهر است گفت: ۲۲ میلیارد ریال برای بازسازی قلعه محمد خان دشتی اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهر، ناصر امیرزاده  صبح امروز در حاشیه بازدید استاندار بوشهر از پروژه قلعه محمدخان‌دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خورموج با بیان اینکه قلعه محمدخان دشتی یکی از آثار تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر است اظهار داشت: این اثر که یکی از نمونه‌‌های معماری دوره قاجاریه و دارای تزئینات بدیع و منحصر به فردی است در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه سبک معماری قلعه محمدخان دشتی، سلجوقی و متاثر از سبک قلعه سازی دوره ساسانی است افزود: معماری این بنا با استفاده از طاق‌ نماها و گچ‌بری در آرایش دیوارها و درون اتاق‌ ها بنا شده‌ است.

مدیرکل میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر مساحت کل زمین  قلعه محمدخان دشتی را 2 هزار و 500 متر مربع دانست و گفت: مساحت قسمت جنوبی این قلعه 285 متر مربع ، مساحت قسمت شمالی 897 متر و محوطه آن به مساحت 1300  متر مربع است که بازسازی آن در دست اجراست.

امیرزاده  با اشاره به اختصاص 22 میلیارد ریال برای بازسازی قلعه محمدخان دشتی خاطر نشان کرد: مبلغ قرارداد اجرای پروژه بازسازی  قلعه محمد خان دشتی 22  میلیارد  است که به عنوان سایت موزه محمدخان و مرکز گردشگری در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: این مجموعه دارای دو بخش گالری و نمایشگاهی و یک کافی شاپ در بخش شمالی است.

امیرزاده تاکید کرد: بخش مرکز این پروژه اسناد و دشتی شناسی نیز در جنوب آن در نظر گرفته شده است و از برج قلعه نیز به عنوان یک موزه استفاده می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر