جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۱۹۸
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: امام جمعه خورموج با تاکید بر توجه به حضور مسئولان در نماز عبادی سیاسی جمعه گفت: نماز جمعه سبب تقویت اتحاد و انسجام می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم ؛ حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح  ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان دشتی به فضیلت روز جمعه پرداخت و اظهار داشت: روز جمعه روزی است که ادم ابوالبشر را در آن آفریده و روح انسان در آن دمیده است.

امام‌جمعه خورموج  بیان کرد: روز جمعه روزی است که خداوند انسان را در بهشت ساکن کرد و در این روز بود که خداوند فرمان داد ملائکه و فرشتگان در مقابل آدم سجده کنند.

وی افزود: روز جمعه بود که خداوند تبارک‌وتعالی حوا را به آدم رساند و روز جمعه بود که خداوند آتش را بر ابراهیم خلیل‌الرحمن گلستان کرد.

مصلح  تصریح کرد: روز جمعه بود که دعای حضرت یعقوب برای دیدن فرزندش یوسف به اجابت رسید و توبه حضرت آدم در روز جمعه پذیرفته شد و در روز جمعه بود که خداوند بلا را از ایوب برداشت.

وی افزود: روز جمعه خداوند زمین و آسمان و آنچه که بین زمین و آسمان بود را آفرید و همین روز است که امید این می‌رود قیامت در آن روز برپا شود.

مصلح  با تاکید بر توجه به  حضور با شکوه در نماز عبادی سیاسی جمعه خاطرنشان کرد: یکی از اعمالی که در روز جمعه به آن توصیه شد اقامه نماز جمعه است که دارای اهمیت ویژه‌ای است که مردم بیایند در یک عبادت سیاسی، اخلاقی، معرفتی، اعتقادی و وحدت‌بخش گرد هم جمع شوند.

امام جمعه خورموج بر حضور مسئولان در نماز عبادی سیاسی جمعه تاکید کرد و گفت: نماز جمعه سبب تقویت اتحاد و انسجام می‌شود.

وی افزود: خداوند می‌فرمایند، مؤمنین روز جمعه اگر ندای نماز جمعه داده شد با سعی و تلاش و با شتاب به‌سوی نماز جمعه بشتابید که نماز ذکر خداست و در رأس این نمازها نماز جمعه است.

امام‌جمعه خورموج گفت: خریدوفروش و معامله را کنار بگذارید این برای شما بهتر است اگر می‌دانستید خداوند در نماز جمعه به آدم چه می‌دهد باعجله خود را به نماز جمعه می‌رساندید.

وی بابیان این‌که جمعه حج فقراست افزود: کسانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند صواب یک حج عمره به او می‌دهند.

مصلح تأکید کرد: حج از پایه‌های اصلی دین است اگر زمینه حضور به خانه خدا برای کسی فراهم هست باید مشرف شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر