چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۲۰۵
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در هفته دولت ۲۴۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، مهرداد ستوده  صبح امروز در نشست  بررسی روند اجرای طرحهای عمرانی در دشتی به بحران کم‌آبی در استان پرداخت و اظهار داشت: مدیرانی آبی شهرستان دشتی طور صحبت کردند که من اساس می‌کنم از فضای واقعی کشور که هیچ از فضای واقعی استان هم خیلی فاصله‌دارند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بابیان این‌که ما در مقابل متانت مردم بدهکار و شرمساریم گفت: مشکلات چهل‌ساله کشور بنا نیست ظرف شش ماه حل کنیم.

وی افزود: بحث آب آشامیدنی مردم به دستور استاندار بوشهر در اولویت قرار گرفت و اتفاقاتی که در پنج ماه گذشته در زمینه آب استان بوشهر به وجود آماده در تاریخ استان بی‌نظیر بوده است.

ستوده با اشاره به این‌که در زمینه مصرف آب باید اصلاح الگوی مصرف انجام می‌شد که نکردیم بیان کرد: میزان آب موردنیاز در استان بوشهر 205 هزار مترمکعب است که روزانه 285 هزار مترمکعب آب تولید و وارد استان می‌کنیم.

240 پروژه در هفته دولت در استان بوشهر افتتاح می‌شود

وی افزود: در حوزه معاونت عمرانی استانداری بوشهر سند و نقشه راه استان تدوین و با توجه به ظرفیت اعتباری برای هفته دولت و دهه فجر تقسیم‌بندی شد با فرمانداران، معاون عمرانی فرمانداران و شهرداران نشست‌هایی انجام شد.

معاون استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: اگر قرار است معاونان استاندار، نمایندگان، فرمانداران، مدیران کل و شهرداران در سطح ملی چانه‌زنی کنند همه یک لیست واحد داشته باشیم و روی یک هدف تمرکز کنیم و این حاصل‌شده است.

وی افزود: مدیران شهرستان اطلاعات خود را بالا ببرند و با مدیر استان هماهنگ و سپس در جلسه سخن بگویند سد قیز قلعه شهرستان دشتی در هفته دولت افتتاح می‌شود.

ستوده  از افتتاح طرح‌های عمرانی در هفته دولت خبرداد و بیان کرد: در هفته دولت 240 پروژه عمرانی بااعتبار 600 میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه از پروژه‌های هفته دولت تعداد 161 پروژه بااعتبار 495 میلیارد تومان مربوط به دستگاه‌های اجرایی است گفت: 79 پروژه بااعتبار 105 میلیارد تومان سهم شهردارها و سهم شهرستان دشتی 20 پروژه بااعتبار 38 میلیارد تومان است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: پارک موزه قلعه محمدخان دشتی، خروجی خورموج- بوشهر، لایروبی بندر صیادی لاور ساحلی، تعریض و بهسازی پل کردلان، آبیاری تحت‌فشار در زمین‌های کشاورزی و شش‌خانه بهداشت روستایی، هفته دولت در شهرستان دشتی افتتاح می‌شود.

وی تأکید کرد: متأسفانه مدیریت مصرف در هزینه‌ها و انرژی مشکل‌داریم همان‌طور که در آب و مدیریت مصرف مشکل‌داریم هزینه‌هاست و خیلی از نارسانی ها سبب آن عدم اعمال مدیریت صحیح در مصرف اعتباری است.

ستوده با اشاره به پرداخت اعتبار به شهرداری‌ها از محل ارزش افزوده و عوارض آلایندگی گفت: سال گذشته 35 میلیارد تومان اعتبار به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان دشتی واریز این در حالی است که اعتبارت نقدینگی دشتی مبلغ 47 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: امسال تیم بازرسی در حوزه روستایی و شهرداری‌ها تشکیل شده و  تمام اعتباراتی که تحت عنوان ارزش‌افزوده و آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز می‌شود رصد می‌کند.

معاون استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که اعتبارات خردادماه آماده پرداخت است اعلام کرده‌ایم تا زمانی که اعتبارات فروردین و اردیبهشت‌ماه و اسناد مثبتِ مالی و پروژه‌هایی که به توافق رسیده بودیم مشخص نشود اعتبارات خردادماه پرداخت نمی‌شود.

وی از پرداخت اعتبارات به حساب شهرداری‌های دشتی خبرداد و افزود: در دو ماه نخست امسال مبلغ 11 میلیارد تومان به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان دشتی واریزشده است.

ستوده تاکید کرد: از مدیران انتظار داریم خدمات دولت را به مردم گفته شود.

نظرات بینندگان
شهروندبرازجانی
|
-
|
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۹
اینطورکه آقای ستوده می فرمایند مشکل کم آبی دراستان عدم رعایت صرفه جویی توسط مردم است ، کسی منکراهمیت صرفه جویی نیست ، مگرصرفه جویی چنددرصدموثراست وسوء مدیریت، بی برنامگی  وقصورمسولین  دراین زمینه هیچ نقشی ندارد؟ ثانیااگرنیازآب استان روزانه ۲۰۵هزارمترمکعب است وروزانه۲۸۵هزارمترمکعب ورودی آب داریم پس چرااستان بوشهروبویژه شهربرازجان ودشتستان باکمبودشدیدآب مواجه می باشد؟ !!!
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر