جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار علم و فناوری
کد خبر: ۴۵۲۲۱
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۵

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در راستای توسعه فعالیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ، ۵ هزار و ۵۰۰ سرباز پادگان‌های نظامی استان بوشهر مهارت افزایی شدند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم ، عبدالمجید دراهکی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با گرامیدات هفته ملی مهارت و با اشاره به نقش مهم مهارت در ایجاد اشتغال اظهار داشت: آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف انتقال مهارت و ارتقاء سطح مهارت جوانان برای ایجاد اشتغال در همه سطوح فعالیت‌های خود را گسترش داده است.

 

5500 سرباز پادگان‌های نظامی استان بوشهر مهارت افزایی شدند

وی، مهارت‌افزایی را راهکار حل اشتغال دانست و تاکید کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده که می‌تواند در معضل بیکاری اثرگذار باشد مهارت‌افزایی است که به صورت رایگان ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با مهارت‌افزایی محقق می‌شود تصریح کرد: کارآفرینی و اجرای طرح‌های اقتصادی مقاومتی با مهارت افزایی عملیاتی و در این رابطه به همه سطوح جامعه آموزش رایگان ارائه می‌شود.

دراهکی ظرفیت‌های اشتغال‌زایی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برای تمامی اقشار جامعه بر اساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی آموزش ارائه می‌دهد که نقش مهمی در رفع بیکاری دارد.

وی، با اشاره به ارائه آموزش مهارتی به سربازان پادگان‌های نظامی خاطر نشان کرد: تاکنون 5 هزار و 500 تن از سربازان این پادگان‌ها مهارت‌افزایی شدند که استان بوشهر در این زمینه رتبه نخست کشوری کسب کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، آموزش مهارتی در جوار کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی، دانشگاه‌ها، صنایع و دیگر مکان‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این زمینه با انعقاد تفاهم‌نامه با منطقه ویژه پارس جنوبی بر اساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی 95 رشته مهارتی شناسایی و به جوانان متقاضی اشتغال، ارائه شد.

دراهکی از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان انرژی اتمی ایران برای مهارت جوانان بوشهری خبرداد و بیان کرد: با توجه به ساخت 2 نیروگاه اتمی دیگر در جوار نیروگاه فعلی بوشهر برای تامین نیروهای متخصص و کارآمد، مهارت‌افزایی جوانان این استان در رشته‌های مورد نیاز نیروگاه اتمی آغاز شده است.

وی، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با بخش‌ها و ادارات مختلف استان برای آموزش مهارتی گفت: علاوه در شهرها، در همه روستاهای استان بوشهر کارگاه‌های آموزش مهارتی سیار و ثابت ایجاد شده و بر اساس ظرفیت اشتغالزایی روستایی مهارت آموزی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه جوشکاری آلومینیوم برای نخستین بار در استان بوشهر استاندارد سازی شد افزود:  با استاندارد سازی جوشکاری آلومینیوم توسط مهارت‌آموزان استان در استاندارد ملی کشور ثبت شد.

دراهکی با بیان اینکه وب‌سایت و اپلیکیشن بازاریابی و بسته‌بندی  محصولات در این اداره کل برای آموزش ایجاد می‌شود افزود: در راستای تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان بوشهر آیت‌الله صفایی بوشهری،  برای کودکان شش تا 12 ساله استان اقدامات مهارت افزایی انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر